19 دی: مدیرکل تبلیغ عمومی دفتر تبلیغات اسلامی گفت: این دفتر به منظور گسترش و تبلیغ معارف اسلام و مکتب اهل بیت علیهم السلام در دهه آخر صفر اقدام به اعزام و بکارگیری مبلغان فردی و گروهی به سراسر کشور نموده است.

حجت الاسلام والمسلمین یحیی کمال از اعزام بیش از ۹۵۰ مبلغ به مناسبت دهه آخر صفر به سراسر کشور خبر داد و بیان داشت: دفتر تبلیغات اسلامی به منظور گسترش و تبلیغ معارف اسلام و مکتب اهل بیت(ع)، در دهه آخر صفر اقدام به اعزام و بکارگیری مبلغان فردی و گروهی، نموده است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های دفتر تبلیغات اسلامی افزود: دفتر تبلیغات اسلامی مانند همه نهادهای فرهنگی و اجرایی کشور، خود را موظف می‌داند در شرایط مختلفی که در کشور بوجود می‌آید با همه ظرفیت خود در کنار مردم و مسئولین کشور باشد و یکی از مهمترین ظرفیت‌های دفتر تبلیغات اسلامی وجود ده‌ها هزار مبلغ فاضل، توانمند و دارای مهارت‌های مختلف علمی و تبلیغی است که در مناسبت‌های مختلف مذهبی، ملی و حوادث طبیعی مانند سیل و زلزله و و یروس کرونا در کنار مردم و مسئولین به ایفای نقش تأثیر گذار تبلیغی می‌پردازد.

حجت الاسلام کمال با بیان این که اعزام مبلغ ویژه دهه آخر صفر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مصوب ستاد ملی کرونا صورت گرفته است، گفت: در این اعزام بیش از ۹۵۰ مبلغ برادر و خواهر در قالب انفرادی ساماندهی شده و به مناطق مختلف کشور اعزام شده‌اند و نیز ۱۰۰ گروه تبلیغی به سراسر کشور از جمله مناطق محروم و مناطق مشترک اعزام شده‌اند.

مدیرکل تبلیغ عمومی دفتر تبلیغات اسلامی خاطرنشان کرد: این اعزام با هماهنگی نهادهای تبلیغی مناطق از جمله سازمان تبلیغات اسلامی و دفاتر ائمه جمعه صورت گرفته و مبلغان اعزامی با هماهنگی وهمکاری نهادهای تبلیغی در محل تبلیغ حاضر و برنامه‌های تبلیغی ویژه این دهه را به اجرا در خواهند آورد.

وی در پایان افزود: مبلغان اعزامی در این دهه، به فعالیت‌های مختلفی از جمله برگزاری مراسم عزاداری و سوگواری به مناسبت اربعین حسینی، ارتحال نبی مکرم اسلام (ص)، امام حسن مجتبی و امام رضا(ع)، اجرای برنامه مواسات مؤمنانه با همکاری نهادهای انقلابی و خیرین منطقه، مشاوره و تبلیغ چهره به چهره، پاسخ به سئوالات احکام و معارف دینی و شبهات پیرامون مسائل مختلف عقیدتی، سیاسی، فرهنگی و بویژه مسائل پیرامون ویروس کرونا خواهند پرداخت.

  • نویسنده :
  • منبع :