19 دی: معاون اقتصادی و برنامه ریزی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: امسال سازمان تأمین اجتماعی بیش از ۷۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه دارد که در این راستا باید حق بیمه شدگان مشخص شود.

حجت الله میرزایی روز سه‌شنبه در نشست شورای اداری الیگودرز اظهار داشت: معاونت ستادی وظیفه پیگیری و نظارت بر اجرای تعهدات در پروژه‌هایی که توسط هلدینگ ها و صندوق بازنشستگی کشوری ایجاد می شوند را بر عهده دارد.

وی افزود: آنچه که وزیر محترم تصویب کرده و صندوق ها مصوب کرده‌اند باید اجرایی شود و طبق برنامه، مجری طرح باید زمان بندی را اعلام کند.

وی ادامه داد: برخی موانع در اجرای پروژه ها خارج از اختیارات وزارتخانه است و تشریفات حقوقی دارد برای واگذاری زمین منطقه گردشگری حوضیان، زمین کشت و صنعت پنج هزار راسی و لاستیک سازی موضوع تامین ارز و اعلام تخصیص از سوی بانک مرکزی یک ضرورت بوده که بدون آن نمیتوان اقدامی کرد.

میرزایی اظهار کرد: اکنون شرکت های وجود دارند که وارداتی داشته اما با موانع بسیاری روبرو شده اند و اجازه ورود کالا را ندارند حتی با تأمین ارز از منابع خودشان هم بانک مرکزی اجازه ترخیص نمیدهد که باید من موانع برطرف شود.

وی گفت: ترجیح می دهیم که پروژه‌ها با کمترین تعلل به اتمام برسند تا بازدهی مناسب را در زمان مناسب داشته باشند.

وی افزود: در قانون بودجه فرصتی وجود دارد که در مواردی که بانک های عامل می پذیرند، طرح هایی که بیش از ۴۰ درصد پیشرفت داشته باشند منابع آنها را بانک های عامل و سازمان برنامه و بودجه تامین کند.

معاون اقتصادی تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: اکنون برای ۲۵ پروژه ورزشی توافقی با بانک های رفاه و تعاون صورت گرفته که ۲۰ درصد آن را سازمان برنامه و بودجه و مابقی آن را بانک عامل بپردازند.

میرزایی اظهار کرد: در این راستا همکاری خوبی صورت گرفته و امیدواریم مجتمع ورزشی کارگران شهرستان الیگودرز در این فهرست قرار گیرد.

وی ادامه داد: برای بیمه قالیبافان و کارگران ساختمانی حق بیمه باید مشخص شود که چه کسی آن را پرداخت میکند چراکه سازمانهای تامین اجتماعی با کسری های بزرگ مواجه هستند.

میرزایی گفت: امسال بیش از ۷۰ هزار میلیارد تومن سازمان تامین اجتماعی کسری بودجه دارد که در این راستا باید حق بیمه مشخص شود.

  • نویسنده :
  • منبع : ایرنا