19 دی: مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم از جمع‌آوری موتورسیکلت‌های خارج از پارکینگ‌های هسته مرکزی شهر خبر داد و گفت: این طرح با هماهنگی قوه قضاییه، پلیس راهور و نیروی انتظامی اجرایی می‌شود.

علی نیک با توجه حجم تردد موتورسیکلت در شهر قم و نیاز ساماندهی موتورسیکلت‌ها، اظهار داشت: یکی از مشکلات هسته مرکزی شهر پارک موتورسیکلت‌ها در پیاده‌روها و در خیابان‌های منتهی به حرم است.

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم مطالبه مردمی برای ساماندهی پیاده‌روها و جلوگیری از تردد موتورسیکلت‌ها را یکی از دغدغه‌های شهرداری دانست و افزود: با توجه به اجرای پیاده راه‌های اطراف حرم و آرام‌سازی خیابان ارم و خیابان انقلاب ساخت پارکینگ موتورسیکلت در دستور کار قرارگرفته است.

نیک از آغاز طرح جمع‌آوری موتورسیکلت‌ها خبر داد و تصریح کرد: ۱۱ نقطه در اطراف حرم برای پارک موتورسیکلت‌ها در نظر گرفته‌شده و در صورت پارک خارج از این مکان‌ها موتورسیکلت‌ها جمع‌آوری می‌شود.

وی اجرای طرح جمع‌آوری موتورسیکلت‌های پارک شده در خیابان و پیاده‌روها را تشریح و تأکید کرد: این طرح با هماهنگی قوه قضاییه، پلیس راهور و نیروی انتظامی اجرایی شده و موتورسیکلت‌ها به پارکینگ منتقل می‌شوند.

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم ادامه داد: موتورسوارهای جمع‌آوری‌شده به پارک‌سوار جنوبی منتقل‌شده و شهروندان با پرداخت جریمه مقرر می‌توانند وسیله نقلیه خود را تحویل گرفته و در صورت تکرار پارک در خارج از محدودهای مشخص‌ شده موتورسیکلت به پارکینگ‌های خارج از شهر منتقل می‌شود.

نیک یادآور شد: این طرح برای سهولت رفت‌وآمد عابران پیاده اجرایی شده و از سرقت موتورسیکلت‌ها جلوگیری کرده و سیما و منظر هسته مرکزی شهر را بهبود می‌بخشد.

  • نویسنده :
  • منبع :