19 دی: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: انقضای محدودیت تسلیحاتی شکستی برای دولت کم خردآمریکا است که با وجود اقدام غیر قانونی در فعال کردن اسنب بک شکست خورد و این یک دستاورد برای ملت ایران است.

«محمد باقر قالیباف» در جلسه علنی امروز- یکشنبه – مجلس با تبریک حلول ماه مبارک ربیع الاول، گفت: در روزهای اخیر میهمان مردم سیستان و بلوچستان بودم، در جای جای این استان محرومیت مشهود است و با اینکه این استان سرشار از منابع خدادادی است و ظرفیت‌های زیادی برای تولید سرمایه دارد، اما محرومیت موج می‌زند.

رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه از مردم ولایی و خون گرم سیستان بلوچستان تشکر کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مساله تورم و گرانی اشاره کرد و افزود: امروزه گرانی افسار گسیخته مساله همه مردم است. این روزها درد دل‌های همه مردم را چه در سیستان و بلوچستان و چه در عزاداری‌ها شنیدم. حرف اصلی مردم نجیب یک چیز بود و همه می‌گفتند فکری به حال گرانی‌ها کنید و همه به نوعی گلایه‌مند بودند.

وی گفت: این یک واقعیت تلخ است که قیمت لجام گسیخته کالاهای اساسی زندگی مردم را تلخ کرده است. کارگران و معلمان نمی‌توانند سبد خرید خود را پر کنند. کارگران روزمزد شرمنده زن و فرزندان خود هستند.

قالیباف با اشاره به سوء مدیریت‌ها در کشور بیان داشت: سوء مدیریت‌ها باعث شده که مردم احساس بی‌پناهی کنند. امروز هر مسوولی فراتر از مسوولیت خود باید برای کنترل گرانی ها دست به کار شود. هر کاری که یک مسوول می‌تواند باید برای کاهش تورم‌ها انجام دهد.

رییس مجلس با بیان اینکه مسوولین در این شرایط سخت باید در کنار مردم باشند، گفت: امروز همه بدانند که بگو مگوهای سیاسی برای مردم آب و نان نخواهد شد. همه مسوولین از ظرفیتها کشور برای کاهش گرانی‌ها استفاده کنند.

وی افزود: مشکل اصلی ما تمرکز نداشتن تصمیم گیران است. نداشتن اراده واقعی برای حل مسائل از چالش‌های عمده امروز کشور است. هیچ کس نباید بر طبل اختلافات بکوبد و هر آنچه برای خدمت به کشور است قدم بردارد. زمانی ما قوی می شویم که زن محروم بلوچ قدرتمند شود و کسی از تحصیل محروم نباشد کشور. ملت زمانی قوی خواهد شد که کسی با حسرت به قفسه‌های فروشگاهها برای خرید کالاهای اساسی نگاه نکند.

طرح حمایت معیشتی مجلس برای کاهش فشارهای وارده بر مردم است

 قالیباف با بیان اینکه وظیفه مجلس ریل گذاری و نظارت است، افزود: مجلس یازدهم در کنار اصلاحات ساختاری مانند اصلاح ساختار بودجه و قانون گذاری برای ایجاد ساختار مناسب  برای بهبود اقتصاد کشور تلاش می‌کند با استفاده از ظرفیت‌های نظارتی و با پیگیری و جلسات متعدد با وزرا و در اسرع کنترل ارز و بهبود تلاش کند و برای جلوگیری از کوچک شدن سفره مردم در کوتاه مدت در تلاش است با طرح های نظیر حمایت معیشتی برای تامین کالاهای اساسی فشارهای وارده  بر مردم را کم کند. این طرح با نظر نمایندگان محترم با قید فوریت در حال تصویب است و امیدواریم مسئولین اجرایی کشور شرایط مردم را درک کرده  و با قید فوریت این قانون را اجرایی کنند.

پایان تحریم تسلیحاتی ایران شکست بزرگی برای دولت کم خرد آمریکاست

قالیباف با اشاره به رفع محدویت تحریم‌های تسلیحاتی ایران گفت: انقضای محدودیت تسلیحاتی در قطعنامه ۲۲۳۱ است که موعد امروز فرا میرسد و این موضوع شکستی برای دولت  کم خردآمریکا است که با وجود اقدام غیر قانونی در فعال کردن اسنب بک شکست خورد و این یک دستاورد برای ملت ایران است و باید گامهای مهمی در واکنش قبال فشارهای آمریکا  و فروش و خرید سلاح انجام پذیرد.

وی اظهار داشت: ما روزهای مهمی را در پیش داریم  و لازمه عبور موفق از این مسیر حرکت دقیق پشت سر رهبر انقلاب تلاش همه جانبه برای حل مشکلات مردم و رصد  مدوام دشمنان نباید آدرس غلط به دشمن دهیم و نباید طمع دشمن را برای تحریم دشمن زیاد کنیم و حل مسائل مردم را به صورت ملموس دنبال کنیم.

  • نویسنده :
  • منبع :