19 دی: پمپئو وزیر خارجه آمریکا در واکنش به پایان تحریم تسلیحاتی ایران واکنشی مضحک نشان داده است.

مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا در واکنش به پایان تحریم تسلیحاتی ایران واکنشی مضحک نشان داده و مدعی شده خرید و فروش اسلحه با ایران نقض قطعنامه شورای امنیت است.

وی گفت: ما از اختیارات خود برای اعمال تحریم بر هر شخص یا نهادی که به تامین، فروش یا انتقال تسلیحات به و یا از ایران کمک کند، استفاده خواهیم کرد.

پامپئو در ادامه مدعی شد دادن اسلحه به ایران تنش را در منطقه افزایش خواهد داد و سلاح های خطرناک بیشتری را در اختیار گروه های تروریستی خواهد گذاشت.

وزیر خارجه آمریکا همچنین گفت فروش اسلحه به ایران تهدید امنیتی برای اسرائیل و دیگر کشورهای منطقه را افزایش می دهد.

وی افزود هر کشوری که تحریم تسلیحاتی ایران را به چالش بکشد افزایش تنش و منازعه را به جای صلح و امنیت انتخاب کرده است.

نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل متحد امروز 27 مهر ماه از لغو محدودیت تسلیحاتی ایران بر اساس قطعنامه 2231 خبر داد و اعلام کرد جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک عضو مسئول جامعه بین‌المللی با دیگر کشورها تجارت مشروع از جمله در حوزه تجارت اسلحه انجام می‌دهد.

به موجب پیوست ب قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد بر اساس توافق بین‌المللی برجام که میان جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اروپا، روسیه، چین، انگلیس، فرانسه و آلمان جاری است، محدودیت خرید و فروش تسلیحات متعارف به و از ایران در ساعت 8 شب به وقت نیویورک 26 مهرماه پایان یافت و جمهوری اسلامی مجاز خواهد بود به طور آزادانه به انجام این معاملات مبادرت ورزد.

دولت ترامپ با خروج غیرقانونی و یکجانبه خود از برجام، تروریسم اقتصادی خود را متوجه مردم ایران ساخت و برای جلوگیری از برخورداری از منافع این توافق، کوشید حتی محدودیت تسلیحاتی مندرج در این توافق را تمدید کند.

  • نویسنده :
  • منبع : تسنیم