19 دی: عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه نقد دولت باید منصفانه و عالمانه باشد، نه تخریبی و دشمن شاد کن، گفت: در این شرایط، تضعیف دولت، در حقیقت تضعیف نظام است.

آیت الله سید محمد غروی خاطرنشان کرد: در این شرایط سخت، ورود کردن در مسائل سیاسی و مناقشه‌هایی که به تضعیف دولت می‌انجامد، در حقیقت تضعیف نظام است و با توجه به اینکه چند ماهی بیشتر از عمر دولت نمانده است، باید همه در این مدت دست به دست هم داده و التیام بخش دردها و سختی‌ها و مشکلات مردم باشند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: لازم است هم دولتمردان در ادبیات، سخنان و لوازم این سخنان خود دقت داشته باشند و هم تحلیل‌هایی که دیگران روی این سخنان دارند با دقت صورت گیرد که زمینه را برای یکسری مناقشات و گفت وگوهای سیاسی و غیرسیاسی در کشور فراهم نکند.

وی ادامه داد: امروز مردم ما به دلیل تحریم‌های ظالمانه دشمنان و ویروس کرونا با مشکلات زیادی مواجه شدند، بنابراین همه مسولان باید با وحدت وهمدلی و دوری از مناقشات سیاسی دست به دست هم داده و از فشارهایی وارد شده برمردم بکاهند.

آیت الله غروی اظهار داشت: کسانی که مسولیت دارند اعم از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و سایر افراد، نباید به گونه ای اظهار نظر کنند که دشمنان تصور کنند خدای ناکرده مشکلات و سختی‌های اقتصادی در ایران چنان فشار آورده که حتی روی مسائل سیاسی هم تأثیر گذاشته است و فکر کنند می‌توانند شکاف در جامعه و نظام ایجاد کنند.

وی ادامه داد: اگر کسانی نقد و انتقادی به دولت دارند باید آن را به صورت عالمانه مطرح کنند و به گونه ای عمل نکنند که به کسی توهین و یا دولت به شکلی تضعیف شود.

وی با بیان اینکه امروز باید خویشتن داری کنند و تلاش در جهت حل مشکلات مردم باشد، گفت: برای عبور از این گردنه سخت باید همه وحدت داشته باشیم و خداوند از اتحاد و همدلی بیشتر رضایت دارد.

آیت الله غروی ادامه داد: اظهار نظر برخی نمایندگان مجلس جای تأسف دارد که اینگونه تند و تیز و با ادبیات بد برخورد می‌کنند، این مواضع در دنیا و رسانه‌های بیگانه بازتاب پیدا کرده و تنها دشمنان اسلام و آمریکا و صهیونیسم شاد می‌شوند.

وی اظهار داشت: ما در شرایط خاصی قرار داریم که از یک طرف فشار تحریم‌های دشمنان انعکاس و آثار خاصی در کشور داشته و از سوی دیگر به مردم بویژه قشرهای ضعیف فشار زیادی وارد شده و این امروز ملموس است.

وی گفت: ویروس کرونا هم محدودیت‌های خاصی برای مردم و کسب کار و اقتصاد ایجاد کرده و در این زمینه باید همه دست به دست هم دهند تا مشکلات مردم را تا جایی که می‌توانند حل کنند تا این فشار بر مردم کاهش یابد.

  • نویسنده :
  • منبع : ایرنا