19 دی: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم از پایان عملیات بزرگ رفع حادثه خط اصلی آبرسانی قم خبر داد.

علی جان صادق‌پور از پایان عملیات بزرگ رفع حادثه و تعمیر و بازسازی شیرآلات و اتصالات خط لوله 1400 میلی‌متر رینگ غربی قم خبر داد و گفت: خداوند را شکرگزاریم که این عملیات با همراهی کم‌نظیر دستگاه‌های اجرایی استان و همچنین همکاری خوب مردم عزیز استان به‌ویژه حدود 700 هزارنفری که متأثر از این عملیات بودند، به پایان رسید.

وی با بیان اینکه این عملیات طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته از صبح روز یکشنبه آغاز شد، اظهار داشت: با توجه به اطلاع‌رسانی‌های خوبی که در این زمینه انجام شده بود، مردم برای این امر کاملاً آماده بودند و اکیپ‌های عملیاتی شرکت آب و فاضلاب رأس ساعت مقرر با تمام توان کار خود را شروع کردند.

مدیرعامل شرکت آبفای قم با اشاره به اتخاذ تدابیر لازم برای ذخیره‌سازی آب کافی در دیگر مخازن اصلی شهر در کنار تأمین آب سیار توسط تانکر و همچنین ذخیره‌سازی آب توسط خود مردم خاطرنشان کرد: در همین راستا بعد از گذشت بیش از 40 ساعت از آغاز عملیات، تماسی مبنی بر قطعی جدی آب و گلایه از سوی مردم نداشتیم.

وی برآورد اولیه برای پایان این عملیات را صبح روز پنجشنبه اول آبان ماه عنوان کرد و یادآور شد: خوشبختانه با استفاده از تمام امکانات و تجهیزات، تعویض شیرآلات و جوشکاری‌های لازم تا ساعت یک بامداد امروز چهارشنبه سی‌ام مهرماه به پایان رسید.

صادق پور در خصوص زمان رسیدن شبکه آبرسانی شهر به شرایط عادی نیز گفت: پس از طی فرآیندی چندساعته و آزمایش‌های لازم، جریان اصلی آب تا بعدازظهر و غروب امروز و زودتر از موعد مقرر وصل خواهد شد و همه‌چیز به حالت قبل بازخواهد گشت هر چند شاید در ابتدا شهروندان با آب گل‌آلوده حاصل از عملیات اجرایی مواجه شوند که این موضوع نیز پس از ساعاتی برطرف خواهد شد.

وی در پایان از معاون عمرانی استاندار، مدیریت بحران و سایر نهادهای و دستگاه‌های استان که در این عملیات بزرگ یار و یاور شرکت آبفا بودند و همچنین از همراهی و همیاری مردم استان تشکر و تأکید کرد: باید از همکارانم در شرکت آبفای استان که با آمادگی فراوان و با همتی همه‌جانبه، پای کار ایستادند و این عملیات را به سرانجام رساندند نیز قدردانی کنم.

  • نویسنده :
  • منبع :