19 دی: امام‌ جمعه قم گفت: سیاست‌مداران جهان اسلام به انتخابات امریکا دل‌خوش نکنند چراکه روح ناسالمی در هر دو جناح سیاسی این کشور حاکم بوده و تفاوت‌های موجود در آنها بسیار ناچیز است.

آیت‌الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های نماز جمعه قم که به دلیل شرایط کرونایی به صورت مجازی برگزار شد، افزود: سیاست‌مداران ایران و جهان اسلام به‌جای دلخوش کردن به انتخابات آمریکا برای رفع مشکلات فقط به خدا و ظرفیت‌های داخلی ملت خود تکیه کنند.

وی عنوان کرد: در کمپین‌های انتخاباتی آمریکا شاهد تعرض و پرخاشگری دو نامزد دموکرات و جمهوری‌خواه به یکدیگر هستیم.

آیت الله اعرافی تاکید کرد: ذات آمریکا در سخنان نامزدهای انتخاباتی کاملا مشخص است و دراین‌بین صراحت بیان ترامپ و پرخاشگری‌های لفظی او سبب عمیق‌تر شدن تنفر اندیشمندان و مسلمانان جهان از وی شده است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: نامزدهای انتخاباتی آمریکا هیچ‌کدام در مناظرات انتخاباتی و پرخاشگری‌های ظاهری خود به مشکل اصلی نظام سلطه‌جو ایالات‌متحده اشاره نمی‌کنند.

آیت الله اعرافی اظهار داشت: مشکل اصلی امریکا، گفتمان سلطه‌جو، استعمارگر، بی‌رحم و خشنی است که در طی دوران تمام روسای جمهور دنبال شده است.

عضو فقهای شورای نگهبان ابراز کرد: در کمپین‌ها و مناظرات انتخاباتی این روحیه برتری‌جویی و بی‌توجهی به سایر مناطق جهان در مواضع ترامپ بیشتر از "جوبایدن" مشخص است.

وی اضافه کرد: خوی درندگی و برتری‌جویی گفتمان آمریکایی در طول یک قرن اخیر بیش از صد جنگ را به کشورهای دیگر تحمیل نموده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: مردم در این شرایط دشوار معیشتی و فرهنگی باید بتوانند پشت پرده حوادث و بزنگاه‌های بین‌المللی و منطقه‌ای را به‌درستی تحلیل کنند.

آیت الله اعرافی اضافه کرد: در این شرایط دشوار اقتصادی باید توجه بیشتری به فرهنگ و معیشت مردم شود.

امام‌جمعه موقت قم گفت: اگر ایران از این مرحله سخت تحریمی و فشارهای بین‌المللی که مقدمه تمدن سازی نوین اسلامی است عبور و این گردنه را سپری کند در دوره جدید در یک وضعیت آرام و قدرتمند قرار خواهد گرفت.

آیت الله اعرافی یادآور شد: عبور از دوره کنونی نیازمند بازسازی و اصلاح در ساختاری اداری و مدیریتی کشور است.

وی همچنین بیان داشت: با شناخت صحیح از علم و معرفت ائمه اطهار، مقام عصمت و طهارت آنها و مقام ولایت ائمه اطهار می‌توانیم به جایگاه واقعی امامان معصوم پی ببریم.

اعرافی خاطرنشان کرد: ولایت از همان ابتدا به امامان معصوم اختصاص دارد و این مردم هستند که باید به دنبال آنها بروند و خود را تحت لوای زعامت آنها قرار دهند.

وی با اشاره به فرارسیدن هفته وحدت، گفت: جهان اسلام به‌رغم برخی تفاوت‌های جزیی از هر زمان دیگری بیشتر به وحدت و همگرایی احتیاج دارد.

آیت الله اعرافی یادآور شد: پایه‌ریزی تمدن نوین اسلامی با ایجاد جبهه مشترک کشورهای اسلامی و وحدت و همگرایی مذاهب اسلامی در سایه صبوری و خودداری از مباحث تفرقه‌انگیز ممکن است.

وی گفت: شکل‌گیری برخی جریانات مذهبی مانند داعش و گروه‌های مذهبی نشان از کج‌فهمی از مباحث اسلامی است که سبب سوءاستفاده کشورهای دشمن و غربی شد.

  • نویسنده :
  • منبع : ایرنا