19 دی: رییس کل بانک مرکزی در یادداشت اینستاگرامی خود از افزایش صادرات نفتی در کنار صادرات غیر نفتی خبر داد.

عبدالناصر همتی رییس کل بانک مرکزی در یادداشتی در اینستاگرام تاکید کرد که در جهت افزایش حجم تجارت خارجی کشور و بهره برداری بهتر از امکانات تولیدی داخل، در کنار روش‌های جاری، استفاده از روش تهاتر نفت با کالا‌های اساسی و ضروری کشور نیز با محوریت وزارت نفت گسترش خواهد یافت.

همتی افزود: علی رغم شیوع کرونا و تاثیر آن بر صادرات غیرنفتی و کاهش قیمت نفت و فرآورده‌های نفتی در ماه‌های ابتدایی سال، حجم تامین ارز توسط بانک مرکزی و بازار ثانویه در هفت ماهه سال، رقمی حدود ۱۸/۵ میلیارد دلار بوده است.

او ادامه داد: روند فزاینده صادرات نفت خام و فرآورده در کنار شتاب گرفتن صادرات غیرنفتی در ماه‌های اخیر شرایط بهتری برای تامین ارز کالاهی وارداتی ایجاد کرده است.

همتی نوشت: در جهت افزایش حجم تجارت خارجی کشور و بهره برداری بهتر از امکانات تولیدی داخل، در کنار روش‌های جاری، استفاده از روش تهاتر نفت با کالا‌های اساسی و ضروری کشور نیز با محوریت وزارت نفت گسترش خواهد یافت.

رییس کل بانک مرکزی در پایان تاکید کرد: وزارت صمت به عنوان متولی امر تجارت خارجی، واردات ضروری و مورد نیاز واحد‌های تولیدی را با صادر کنندگان منتخب بخش خصوصی مرتبط و محقق می‌سازد.

سیگنال تازه همتی به بازار ارز

  • نویسنده :
  • منبع :