19 دی: مایک پمپئو دوشنبه شب مدعی شد که آمریکا تحریم‌های ضد تروریسم علیه نهاهای انرژی ایران اعمال کرده است.

وزیر امورخارجه آمریکا که سابقه طولانی در دشمنی با مردم و دولت ایران دارد، در پیام توییتری ادعا کرد: ایران نفت خود را به جای بهبود شرایط مردمش، برای ماجراهای بی ثبات کننده سپاه هزینه می‌کند.

پمپئو افزود: امروز ایالات متحده، تحریم‌های عمده ضد تروریسم علیه موسسات انرژی ایران به دلیل پشتیبانی از نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعمال می‌کند.

دولت ترامپ با گذشت ۲ سال از خروج از توافق هسته‌ای (برجام) و به کارگیری سیاست تحریم علیه ایران همچنان از این سیاست شکست خورده استفاده می‌کند و فعالان سیاسی و مدنی آمریکا معتقدند تحریم‌ها کارایی نداشته است و دولت ترامپ در سه سال و نیم خصومت شدید علیه ایران، هیچ دستاوردی به دست نیاورده است. جو بایدن نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از حزب دموکرات هم یکی از منتقدان جدی سیاست خارجی ترامپ است و می‌گوید این سیاست‌ها خاورمیانه را ناامن‌تر کرده است.

محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران هم روز دو‌شنبه در سخنرانی هفتاد و پنجمین سالروز تاسیس سازمان ملل متحد از جامعه جهانی خواست در برابر یکجانبه‌گرایی آمریکا بایستند.

وی همچنین در واکنش به این تحریم‌ها اظهار کرد: مشاور امنیت ملی آمریکا، رابرت اُبرایِن، پذیرفته که ایالات متحده از توانایی تحریمی خود  برای تحمیل درد بیشتر به مردم ایران بیش از حد استفاده کرده است. زمان آن فرا رسیده که ایالات متحده  اذعان کند که این کشور، "معتاد تحریم" است. این عادت را از خود دور کنید. جنگ اقتصادی بیشتر علیه ایران برای ایالات متحده، نفوذ کمتر - و نه بیشتر - به همراه خواهد داشت.

  • نویسنده :
  • منبع : ایرنا