19 دی: معاون سیاسی وزیر امور خارجه گفت: امنیت مرزهای جمهوری اسلامی ایران غیرقابل اغماض بوده و جزو خطوط قرمز ماست.

عباس عراقچی در بازدید از نوار مرزی خداآفرین با اشاره به مشکلات پیش آمده برای مرزنشینان این منطقه در پی درگیری‌های نظامی اخیر بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان اظهار داشت: این مسئله به طور جدی باعث نگرانی ماست و به لحاظ سیاسی و مرزی در حال پیگیری موضوع هستیم.

وی افزود: امنیت مرزهای ایران جزو اصول خدشه ناپذیر ماست و به هیچ وجه درباره آن کوتاهی نخواهیم کرد.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه همچنین با تاکید بر پایبندی کشورمان به تفاهم نامه با جمهوری آذربایجان در مورد ساخت و بهره برداری از سدهای مرزی خداآفرین و قیزقلعه سی اظهار کرد: هرگونه تغییری در بهره برداری از این سدها به تفاهم سیاسی جدید نیاز دارد و جمهوری اسلامی ایران آماده است گفتگوهای لازم در این خصوص را در اسرع وقت آغاز کند.

عراقچی با اشاره به قرابت های تاریخی کشورمان با کشور همسایه و دوست جمهوری آذربایجان افزود: از این سدهای مرزی به طور مشترک باید به نحوی بهره برداری شود که هیچ آسیب و تهدیدی متوجه مناطق مرزی ما نشود.

سیدعباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان ظهر امروز سه شنبه با حضور در شهرستان خداآفرین از مناطق مرزی کشورمان در این منطقه بازدید کرد.

گفتنی است معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان در بازدید از مناطق مرزی خداآفرین، در جریان وضعیت منطقه به دلیل همجواری با میدان جنگ قره باغ قرار گرفت.

عراقچی همچنین از وضعیت سدهای خداآفرین و قیزقلعه سی نیز دیدن کرد.

معاون وزیر امور خارجه کشورمان را در این سفر، فرماندار خداآفرین و جمعی از مقام های سیاسی و نظامی مستقر در محل همراهی کردند.

وی قبل از آن، به شهرستان اصلاندوز استان اردبیل در مرز با جمهوری آذربایجان سفر کرده بود.

عراقچی قرار است امروز پس از برگزاری جلسه ای با حضور استاندار آذربایجان شرقی و مقام های ارشد سیاسی و نظامی استان در تبریز، این شهر را به مقصد باکو ترک کند.

بازدید معاون سیاسی وزارت خارجه از نوار مرزی خداآفرین / ‌عراقچی: امنیت  مرزهای ایران جزو اصول خدشه ناپذیر ماست‌- اخبار آذربایجان شرقی - اخبار  استانها تسنیم - Tasnimعراقچی: امنیت مرزهایمان غیرقابل اغماض است - ایرناعراقچی: امنیت مرزی جزو خطوط قرمز ما است

  • نویسنده :
  • منبع : تسنیم