گفتگو | صفحه 1
حاکمیت نهایت بردباری را نسبت به شهروندان بروز دهد یکشنبه 18 دی 1401
یک فعال سیاسی:

حاکمیت نهایت بردباری را نسبت به شهروندان بروز دهد

19 دی: یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: نمایندگان مجلس می‌توانند باتوجه به اختیارات و صلاحیت وسیع قوه مقننه، طرحی برای عفو عمومی تهیه کنند و یا لااقل مجازات محکومان سیاسی و دستگیرشدگان جریانات اعتراضی را کاهش دهند و مواد قانونی مربوطه مانند ماده ۵۰۰ و ۶۱۰ قانون تعزیرات و امثال آن را نسخ کنند. همچنین دولت هم می‌تواند لایحه عفو عمومی را تهیه و به مجلس شورای اسلامی تقدیم کند تا زمینه حفظ و ایجاد وحدت ملی و آشتی حکومت و شهروندان فراهم شود.

مطهری: با سخنان رهبری، شعار «زن، زندگی، آزادی» بی‌اعتبار شد یکشنبه 18 دی 1401

مطهری: با سخنان رهبری، شعار «زن، زندگی، آزادی» بی‌اعتبار شد

19 دی: نماینده تهران در مجلس دهم گفت: خطبا و متولیان امر به معروف و نهی از منکر، از تندروی‌ها در موضوع حجاب جلوگیری کنند و در مسیری که رهبری فرمودند، حرکت کنند.

برخی دچار توهم سیاست راهبردی با شرق هستند دوشنبه 21 آذر 1401
انتقاد شدید فلاحت پیشه از سیاست خارجی ایران؛

برخی دچار توهم سیاست راهبردی با شرق هستند

19 دی: رییس پیشین کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با انتقاد از نگاه حاکم بر سیاست خارجی کشورمان گفت: امروز روسیه و چین به حدی در حوزه سیاست خارجی برای ایران بزرگ شده‌اند؛ که حتی در اخبار این روزها عبارت «احضار» سفیر چین به میان نمی‌آید.

عطریان فر: قالیباف فراموش نکند بر صندلی هاشمی رفسنجانی تکیه زده است چهارشنبه 16 آذر 1401

عطریان فر: قالیباف فراموش نکند بر صندلی هاشمی رفسنجانی تکیه زده است

19 دی: عطریانفر با انتقاد از موضع اخیر قالیباف در موضوع «حکمرانی نو»، گفت: طرح موضوع حکمرانی نو یک اقدام «دهان پرکن» است. حتی شاهد بودیم که همفکران قالیباف نیز در برابر این پیشنهاد انتقاداتی را مطرح کردند که موجب عقب‌نشینی قالیباف از موضع جدید خود نیز شد.

دولت جدید عراق با یک جمعه 29 مهر 1401
یک کارشناس مسائل عراق:

دولت جدید عراق با یک"صدر"معترض‌تر و بی‌قرارتر روبرو خواهد بود

19 دی: یک پژوهشگر ارشد مرکز مطالعات غرب آسیا، با بیان این که انتخاب احتمالی نوری مالکی به عنوان معاون رییس جمهور عراق در راستای منافع دولت و ملت این کشور نیست، گفت: مقتدی صدر فعلی از صدر گذشته قدرت بیشتری دارد و در نتیجه بیشتر از قبل هم می‌تواند دولت جدید را با چالش‌های جدی و شاید حتی فلج کننده روبرو کند.

حمایت سعودی‌ها و امارات از جریان صدر برای بی‌ثبات سازی عراق است شنبه 5 شهریور 1401
یک کارشناس مسائل منطقه مطرح کرد:

حمایت سعودی‌ها و امارات از جریان صدر برای بی‌ثبات سازی عراق است

19 دی: یک کارشناس مسائل منطقه اظهار داشت: اگر شرایط داخل عراق ادامه یابد طبیعتا می‌تواند موجب افزایش بی‌ثباتی در عراق شده و تنش‌ها و درگیری‌ها افزایش یابد. صدر به دنبال چنین شرایطی است، زیرا اطمینان دارد نیروی نظامی برای این کار را دارد. در حالی که در میان ائتلاف چارچوب هماهنگی چنین بحث هایی وجود ندارد آن ها به دنبال حفظ ثبات و آرامش هستند.

صباح زنگنه: پیشرفت در مذاکرات تهران ـ ریاض عمیق نیست دوشنبه 20 تیر 1401

صباح زنگنه: پیشرفت در مذاکرات تهران ـ ریاض عمیق نیست

19 دی: یک کارشناس مسایل بین‌الملل معتقد است: پیشرفت در مذاکرات تهران ـ ریاض عمیق نیست و هم‌چنان مترصد آن است که با یک سخنرانی و موضع‌گیری یا اتفاق در این کشورها یا در سطح منطقه روند تخریب یا کند شود.

«بی‌بی» دوباره قدرت را در دست می‌گیرد؟ یکشنبه 12 تیر 1401
واکاوی دلایل انحلال مکرر پارلمان‌ها در رژیم صهیونیستی؛

«بی‌بی» دوباره قدرت را در دست می‌گیرد؟

19 دی: یک کارشناس روابط بین‌الملل با بیان اینکه حزب لیکود در انتخابات پیش رو در رژیم صهیونیستی رای اکثریت را کسب می‌کند و مجددا قدرت را در دست می‌گیرد، خاطرنشان کرد: احتمال بازگشت بنیامین نتانیاهو به قدرت در انتخابات آتی اسرائیل زیاد است.

حذف ارز ترجیحی اصلاحی نبود، تصمیم انفجاری بود دوشنبه 6 تیر 1401
یوسفیان ملأ: دولت در حذف ارز ترجیحی عجله کرد؛

حذف ارز ترجیحی اصلاحی نبود، تصمیم انفجاری بود

19 دی: نماینده ادوار مجلس با انتقاد از سرعت دولت در اجرای تصمیم حذف ارز ترجیحی می‌گوید این جراحی اقتصادی مثل قطع کردن اکسیژن برای بیمار در اتاق عمل بود.

۳ پیامی که نشست بغداد مخابره خواهد کرد پنجشنبه 4 شهریور 1400

۳ پیامی که نشست بغداد مخابره خواهد کرد

19 دی: یک دیپلمات پیشین کشورمان با بیان این که هر گونه نشست بین کشورهای منطقه فی نفسه خوب است، گفت : اگر اراده سیاسی بین رهبران کشورهای منطقه باشد، نشست بغداد، قدم خوبی برای ایجاد گفتمان جدید و تبدیل به گفتمان غالب خواهد بود.

استثمار خبرنگاران از بهره‌کشی  دوران برده‌داری بدتر است سه شنبه 26 مرداد 1400
پیشکسوت رسانه‌ای تشریح کرد؛

استثمار خبرنگاران از بهره‌کشی دوران برده‌داری بدتر است

19 دی: یک خبرنگار پیشکسوت قمی گفت: هرکسی که دلسوز جامعه رسانه‌ای است باید براساس منافع ملی و رسانه ای کشور، برای ایجاد یک سازمان صنفی گسترده و قدرتمند در کشور تلاش کند.

درخواست برای حضور ایران در افغانستان، دام است پنجشنبه 31 تیر 1400
روحی‌صفت:

درخواست برای حضور ایران در افغانستان، دام است

19 دی: رییس پیشین ستاد افغانستان وزارت خارجه، برخی درخواست‌ها، انتظارات و توقعات از ایران درباره افغانستان را منطقی ندانست و گفت: برخی از این مسائل یک نوع دام‌ پهن کردن برای ایران است تا وارد افغانستان شود و اگر این کار انجام شود، به یک نوع باتلاق شبیه است.

بحث علنی شدن توافق با چین، موضوعی انحرافی و مشکوک است شنبه 14 فروردین 1400
موسویان:

بحث علنی شدن توافق با چین، موضوعی انحرافی و مشکوک است

19 دی: دیپلمات پیشین کشورمان تاکیدها و اصرارها بر علنی شدن توافق با چین را " یک بحث انحرافی و مشکوک" دانست و گفت: هیچ کشوری در دنیا توافق های خود با سایر کشورها را علنی نکرده و نمی کند چون نمی خواهند کشورهای رقیب با دشمن از محتوای آن مطلع شوند. وی تفاهم ایران و چین برای ترسیم نقشه راه همکاری‌ها در ۲۵ سال آینده را یک "تصمیم درست و ضروری" دانست و گفت: این تفاهم باید خیلی زودتر انجام می شد.

امیدوارم روزی روایت صحیحی از حوادث آبان ۹۸ بیان شود/آمار جانباختگان همان ۲۳۰ نفر است پنجشنبه 12 فروردین 1400
معاون وزیر کشور:

امیدوارم روزی روایت صحیحی از حوادث آبان ۹۸ بیان شود/آمار جانباختگان همان ۲۳۰ نفر است

19 دی: معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور با بیان اینکه تامین امنیت کشور شبانه‌روزی است و روز تعطیل و غیرتعطیل ندارد، گفت: اگر ۱۰۰ گروه تروریستی قصد عملیات تروریستی داخل کشور را داشته باشند ۹۹ درصد آن خنثی شود، قابل گزارش دهی نیست اما اگر یک مورد رخ دهد، مبنای اظهارنظر قرار می‌گیرد.

صادق خرازی: ظریف می‌تواند پدیده انتخابات باشد جمعه 29 اسفند 1399

صادق خرازی: ظریف می‌تواند پدیده انتخابات باشد

19 دی: دبیرکل حزب ندای ایرانیان گفت: اصلاحات متعلق به گروهی خاص نیست، نمی‌پسندم عده‌ای به شکل غیردموکراتیک دیدگاه‌های خود را تحمیل کنند و از طرف اصلاحات صحبت کنند، نمی‌توان با ادبیات رادیکال، ‌ادعای روشنفکری و با ادبیات هویت‌گریز، احراز هویت و با ادبیات تند، تندروی را نقد کرد.

ظریف: با دعواهای داخلی نتوانستیم بهترین استفاده را از برجام داشته باشیم دوشنبه 18 اسفند 1399

ظریف: با دعواهای داخلی نتوانستیم بهترین استفاده را از برجام داشته باشیم

19 دی: وزیر خارجه ایران اظهار کرد: همین برجامی که آقایان چندین‌بار دفن و تشییع جنازه‌اش کردند، باعث شد آمریکا دو بار در شورای امنیت شکست بخورد.

ظریف: پس از پایان مسئولیتم می‌توانم واقعیات را بگویم دوشنبه 29 دی 1399

ظریف: پس از پایان مسئولیتم می‌توانم واقعیات را بگویم

19 دی: وظیفه من این نیست که از محمد جواد ظریف یک شخصیت محبوب یا منفور بسازم، وظیفه من آن است که کاری که به من واگذار شده، را به نحو مطلوب به انجام برسانم.

آیت‌الله هاشمی عمیقا با اختیار بدون مسئولیت مخالف بود جمعه 19 دی 1399
محمد هاشمی:

آیت‌الله هاشمی عمیقا با اختیار بدون مسئولیت مخالف بود

19 دی: محمد هاشمی می‌گوید اگر در شرایط فعلی آیت‌الله هاشمی حضور داشت بر این باور بود که تمام تقصیرها بر گردن دولت نیست زیرا او هرگز مسئولیت را متوجه یک شخص و یک دستگاه نمی‌دانست. به گفته وی آیت الله هاشمی با اختیار بدون مسئولیت مخالف بود چرا که اساس مدیریت اسلامی با چنین رویه‌ای مخالف است.

علی مطهری: بایدن پیروز شود، تندرو‌ها در ایران رأی نمی‌آورند دوشنبه 12 آبان 1399

علی مطهری: بایدن پیروز شود، تندرو‌ها در ایران رأی نمی‌آورند

19 دی: سه‌شنبه انتخابات آمریکا برگزار می‌شود تا شاید شاهد تغییر رویکرد دولت جدید این کشور در حوزه بین‌المللی از‌ جمله در ارتباط با ایران باشیم؛ خاصه آنکه تا انتخابات ریاست‌جمهوری ایران نیز مدت زیادی باقی نمانده است و به گفته بسیاری از کارشناسان، احتمال آن وجود دارد که نتیجه انتخابات آمریکا بر انتخابات ایران هم اثرگذار باشد.

پزشکیان: برای درآمدی که نداریم هزینه درست کردیم و دولت را بازخواست می‌کنیم شنبه 3 آبان 1399
تعامل دولت و مجلس روز به روز بحرانی‌تر می‌شود؛

پزشکیان: برای درآمدی که نداریم هزینه درست کردیم و دولت را بازخواست می‌کنیم

19 دی: اگر ادعا می‌کنیم که ما مقصر مشکلات فعلی نیستیم پس باید قانون را اصلاح کنیم و در این زمان است که می‌توانیم از دولت بپرسیم که چرا این قانون را اجرا نکردی. دلیل گرانی‌ها و مشکلات معیشتی جامعه، تصمیماتی است که ما در مجلس گرفتیم! دلیل اینکه پول به محرومین داده نمی‌شود این است که ما در مجلس پولی برای محرومین در نظر نگرفتیم.