سلامت | صفحه 1
درمان سرطان در کشور رایگان می‌شود جمعه 31 فروردین 1403

درمان سرطان در کشور رایگان می‌شود

19 دی آنلاین: وزیر بهداشت گفت: به زودی با اجرای پویش ملی غربالگری بیماران سرطانی، افراد مشکوک به این بیماری، رایگان تحت مراقبت‌های درمانی قرار می‌گیرند.

آغاز رسمی فروش اینترنتی دارو از یک ماه آینده جمعه 31 فروردین 1403
مقام مسئول در وزارت اقتصاد:

آغاز رسمی فروش اینترنتی دارو از یک ماه آینده

19 دی آنلاین: رییس مرکز ملی بهبود و محیط کسب و کار وزارت اقتصاد گفت: فروش و توزیع دارو از طریق سکوهای اینترنتی به طور رسمی از یک ماه آینده باید آغاز شود.

وقوع بیش از چهار هزار حیوان گزیدگی در قم جمعه 31 فروردین 1403

وقوع بیش از چهار هزار حیوان گزیدگی در قم

19 دی آنلاین: مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت استان قم با بیان اینکه در سال گذشته آمار حیوان گزیدگی به ۴ هزار و ۲۰۰ نفر رسیده است، اظهار کرد: قلاده گذاری سگ‌های گله و صاحبدار، عدم تحریک حیوانات اهلی، عدم نگهداری از حیوانات در محل سکونت، آموزش برخورد صحیح کودکان با حیوانات از جمله مسائلی است که می‌تواند در کاهش گزش‌های قابل کنترل حیوانات موثر باشد.

آمار شهدای غزه از ۳۴ هزار تن گذشت جمعه 31 فروردین 1403

آمار شهدای غزه از ۳۴ هزار تن گذشت

19 دی آنلاین: وزارت بهداشت غزه امروز (جمعه) از افزایش شمار شهدای جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه به بیش از ۳۴ هزار نفر خبر داد.

بیمارستان‌های قم ملزم به دریافت پروانه ایمنی هستند پنجشنبه 30 فروردین 1403

بیمارستان‌های قم ملزم به دریافت پروانه ایمنی هستند

19 دی آنلاین: معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری قم از لزوم دریافت پروانه ایمنی توسط مراکز خدماتی و عمومی مانند بیمارستان‌ها خبر داد.

آمار شهدای غزه به مرز ۳۴ هزار نفر رسید پنجشنبه 30 فروردین 1403

آمار شهدای غزه به مرز ۳۴ هزار نفر رسید

19 دی آنلاین:‌وزارت بهداشت نوار غزه اعلام کرد که شمار شهدای تجاوز رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر گذشته تا کنون به ۳۳ هزار و ۹۷۰ شهید و شمار مجروحان به ۷۶ هزار و ۷۷۰ نفر افزایش یافت.

داروخانه‌ها مجاز به فروش سه شنبه 28 فروردین 1403

داروخانه‌ها مجاز به فروش "زالوی طبی" هستند

19 دی آنلاین: رئیس اداره دارو سنتی، اداره کل فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو گفت: زالوی طبی عرضه شده در داروخانه مورد تأیید است.

افزایش نیم درصدی فرزندآوری در قم دوشنبه 27 فروردین 1403

افزایش نیم درصدی فرزندآوری در قم

19 دی آنلاین: رییس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: تعداد ولادت نوزادان در سال گذشته این استان در مقایسه با سال ۱۴۰۱، نیم درصد افزایش نشان می‌دهد.

کشف یک‌ تن فرآورده‌های گوشتی غیرقابل مصرف در قم دوشنبه 27 فروردین 1403

کشف یک‌ تن فرآورده‌های گوشتی غیرقابل مصرف در قم

19 دی آنلاین: معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: روز گذشته در گشت مشترک کارشناسان این معاونت و ادارات کل تعزیرات و صمت یک‌هزار کیلوگرم فرآورده گوشتی غیرقابل مصرف در این استان کشف شد.

تعرفه‌های پزشکی ابلاغ شد دوشنبه 27 فروردین 1403

تعرفه‌های پزشکی ابلاغ شد

19 دی آنلاین: معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ابلاغ و اجرایی شدن تعرفه های پزشکی مصوبه دولت با افزایش ۳۵ درصدی به مراکز بهداشتی و درمانی و سایر نهادهای مرتبط کشور خبر داد.

بسته بیمه سلامت برای بیماران مبتلا به آلزایمر و دمانس دوشنبه 27 فروردین 1403

بسته بیمه سلامت برای بیماران مبتلا به آلزایمر و دمانس

19 دی آنلاین: مدیرکل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران گفت: بیماران مبتلا به آلزایمر و دمانس از پوشش بسته پایه بیمه بهره مند هستند.

شمار شهدای نوار غزه به ۳۳ هزار و ۷۲۹ نفر رسید یکشنبه 26 فروردین 1403

شمار شهدای نوار غزه به ۳۳ هزار و ۷۲۹ نفر رسید

19 دی آنلاین: وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که شمار شهدای نوار غزه از آغاز تجاوزهای رژیم صهیونیستی به این منطقه تاکنون به ۳۳ هزار و ۷۲۹ نفر رسیده است.

امکان انجام مشاوره دارویی با تلفن ۱۹۰ شنبه 25 فروردین 1403

امکان انجام مشاوره دارویی با تلفن ۱۹۰

19 دی آنلاین: سرپرست دفتر نظارت و پایش مصرف فرآورده های سلامت سازمان غذا و دارو با اشاره به ارائه مشاوره دارویی در مراکز اطلاع‌رسانی داروها و سموم کشور، در عین حال بر لزوم مصرف منطقی دارو تأکید کرد.

چند توصیه برای تثبیت وزن بعد از روزه‌داری شنبه 25 فروردین 1403

چند توصیه برای تثبیت وزن بعد از روزه‌داری

19 دی آنلاین: یک کارشناس علوم تغذیه اما و اگرهای تغذیه پس از ماه رمضان را تشریح کرد و گفت: افراد پس از پایان ماه رمضان و ایام نوروز با رعایت الگوی تغذیه‌ای سالم از گرفتار شدن در دام چاقی پرهیز کنند.

آمار سزارین در ایران دو برابر کشور‌های دیگر است شنبه 25 فروردین 1403
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی:

آمار سزارین در ایران دو برابر کشور‌های دیگر است

19 دی آنلاین: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: در دنیا استاندارد عمل سزارین بین ۲۵ تا ۳۰ درصد است، اما متاسفانه میزان عمل سزارین در کشورمان نسبت به کشور‌های دیگر دو برابر است.

داروهای نیروزا حاوی کورتون هستند شنبه 25 فروردین 1403
سرپرست فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو:

داروهای نیروزا حاوی کورتون هستند

19 دی آنلاین: سرپرست فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو گفت: بسیاری از داروهای مکمل و نیروزا که در بازار سیاه دارویی در ایران یافت می‌شود، حاوی ترکیبات خطرناک و داروهای شیمیایی همچون کورتون‌ها هستند.

تبلیغات «نمک دریا» اساس علمی ندارد جمعه 24 فروردین 1403
مدیرکل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت تاکید کرد:

تبلیغات «نمک دریا» اساس علمی ندارد

19 دی آنلاین: مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت ضمن هشدار نسبت به تبلیغات اغواگرایانه و فاقد اساس علمی سودجویان در زمینه نمک‌های تصفیه نشده از جمله نمک دریا، سنگ نمک و نمک‌های رنگی، در عین حال عوارض ناشی از کمبود «ید» در بدن را یادآور شد و بر لزوم مصرف کم اما «یددار» نمک تاکید کرد.

مسمومیت با کافئین چیست؟ جمعه 24 فروردین 1403

مسمومیت با کافئین چیست؟

19 دی آنلاین: به گفته متخصصان، میزان تحمل کافئین در افراد متفاوت است اما در سیستم بدن برای میزان کافئین محدودیتی وجود دارد.

رشد ۴ درصدی اهدای خون در قم جمعه 24 فروردین 1403

رشد ۴ درصدی اهدای خون در قم

19 دی آنلاین: معاون فنی اداره کل انتقال خون قم گفت: سال گذشته میزان اهدای خون در این استان در مقایسه با مدت سال ۱۴۰۱، چهار درصد رشد داشته‌ است.

انجام واکسیناسیون پنوموکوک و روتاویروس در مناطق گرمسیری کشور جمعه 24 فروردین 1403

انجام واکسیناسیون پنوموکوک و روتاویروس در مناطق گرمسیری کشور

19 دی آنلاین: سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از گسترش پوشش واکسیناسیون پنوموکوک و روتاویروس در هفته های آینده در مناطق گرمسیری کشور خبر داد.