19 دی: بعد از رویدادهای اخیر در فرانسه، یک معلم بلژیکی به‌دلیل نمایش کاریکاتوری با مضامین توهین‌آمیز درمورد پیامبر اسلام (ص) در کلاس درس، از کار خود تعلیق شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این معلم بلژیکی در ضمن نمایش کاریکاتور برای کودکان ۱۰ تا ۱۱ ساله، ماجرای کشته شدن «ساموئل پتی» معلم فرانسوی توهین کننده به حضرت محمد(ص) را شرح داد؛ امری که خشم و اعتراض والدین کودکان را درپی داشت.

در پی این اقدام، دولت بلژیک حکم تعلیق فعالیت تدریس معلم یادشده را صادر کرد.

این معلم بلژیکی یکی از کاریکاتورهای موهنی را که قبلا در نشریه فرانسوی شارلی ابدو به چاپ رسیده بود، به کودکان نشان داد.

نشریه شارلی ابدو طی روزهای گذشته کاریکاتورهای توهین‌آمیزی را نسبت به ساحت مقدس پیامبر مکرم اسلام (ص) منتشر کرد که با حمایت رئیس‌جمهوری فرانسه همراه شد.

سخنگوی شهردار «مولن‌بیک» منطقه ای در بروکسل که معلم بلژیکی این کاریکاتور را نمایش داده، گفت: تصمیم ما مبتنی بر این واقعیت است که این تصاویر ناپسند است و اگر تصاویر پیامبر نیز نبود، همین کار (تعلیق معلم) را انجام می دادیم.

چندی پیش ساموئل پتی معلم فرانسوی در کلاس آزادی بیان، تصاویری موهن از پیامبر اسلام (ص) را در کلاس درس به نمایش گذاشت، امری که با خشم جامعه مسلمانان همراه شد.

معلم فرانسوی پس از نشان دادن کاریکاتورهای پیامبر اسلام (ص) در کلاس درس آزادی بیان به دانش‌آموزان، به دست «عبدالله انزاروف» جوان ۱۸ ساله اسلامگرا در حومه شهر پاریس کشته شد و انزاروف نیز به ضرب گلوله پلیس جان باخت.

درپی کشته شدن معلم فرانسوی، امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه در دفاع از آزادی بیان، به نوعی از این اقدام معلم فرانسوی حمایت کرد.

مرگ پتی دو هفته بعد از آن روی داد که رئیس‌جمهوری فرانسه از اسلام به عنوان دینی "بحران‌زده" نام برد و دولت این کشور نیز مسجدی در محدوده «پانتن» واقع در حومه شمال شرق پاریس را به مدت شش ماه تعطیل کرد. مکرون همچنین بر «لزوم دفاع از ارزش‌های سکولار در مقابل اسلام» تاکید کرد.

رئیس جمهور فرانسه که خود را آزادی خواه می داند از اسلام ستیزی و تحقیر ارزش های مسلمانان دفاع می کند و از آزادی بیان دم می زند اما در دفاع از رژیم صهیونیستی و ممنوع کردن انتقاد از یهودیان درنگ نمی کند. این موضوع نشانگر رفتارهای دوگانه فرانسه نسبت به آزادی بیان و حقوق بشر است.

در این میان، «فرانسوا اولاند» رئیس جمهوری سابق فرانسه هشدار داد که تروریست‌ها را نباید با مسلمانان اشتباه گرفت. وی تاکید کرد که این اشتباهی خواهد بود که ما را وارد مناقشه‌ای می‌کند که خواهانش نیستیم.

  • نویسنده :
  • منبع : ایرنا