19 دی: فرمانده ناجا با بیان اینکه نیروی انتظامی در سیستان و بلوچستان تعطیلی ندارد، گفت: کوچکترین تحرک دشمن با ‌پاسخ محکم مواجه می‌شو‌د.

سردار حسین اشتری صبح یکشنبه در مراسم تودیع و معارفه فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان که با حضور مسئولان ارشد استانی و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد، ضمن عرض تبریک به مناسبت فرا رسیدن ایام ولادت حضرت محمد(ص) و امام جعفر صادق(ع) و هفته وحدت، اظهار داشت: خدا را شاکریم که در این ایام خجسته توفیق حاصل شد دیداری با مردم و مسئولان این خطه عزیز از ایران اسلامی داشته باشیم. هتک حرمت رئیس جمهور فرانسه را محکوم می‌کنیم و امیدواریم خداوند با توجه به سوز دل دل‌سوختگان این فرد را به سزای اعمال برساند.

فرمانده ناجا افزود: امروز دولت‌های مستکبر تنها شعار آزادی سر می‌دهند و در عمل احترامی به ادیان قائل نیستند. اقدامات اخیر نشان دهنده کینه غرب نسبت به پیامبر و اسلام است و البته به سزای اعمالشان خواهند رسید.

وی خاطرنشان کرد: هماهنگی بین مردم و مسئولان عامل اصلی موفقیت انتظامی در این استان بوده است. این هماهنگی و همدلی میان برادران شیعه و سنی استان به طور کامل برقرار است و خیلی‌ها تلاش داشته و دارند که این وحدت را خدشه‌دار کنند.

فرمانده نیروی انتظامی کشور خاطرنشان کرد: کسانی که خارج این مرزها هستند هر کدام به یک شکل به دنبال تامین منافع خود هستند و قطعاً این مردم دلسوزی خارج مرزهای کشور ندارند. امروز به برکت همدلی و وحدت و خون شهدا و به برکت توجه ویژه فرمانده کل قوا امنیت مطلوبی در سیستان و بلوچستان برقرار است و این استان از نظر امنیتی از استان‌های باثبات کشور محسوب می‌شود و همه شاخص‌های امنیتی آن رو به بهبود است.

سردار اشتری گفت: استان سیستان و بلوچستان از نظر شاخص جرائم و امنیت در شرایط خوبی قرار دارد و البته این روند باید روز به روز پیشرفت کند. نیروی انتظامی با تمام وجود و توان در استان حضور دارد و در همه نقاط از مرزها گرفته تا جاده‌ها و روستا و شهرها حضور فعال دارد و تعطیلی ندارد.

فرمانده ناجا اضافه کرد: این چشم بیدار موجب شده دشمن نتواند ضربه بزند و طمع کند و اگر جایی طعم کردند با پاسخ محکم مواجه می‌شوند. امروز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی باعث افتخار کشور و زینت هستند و در تمام حوادث کنار مردم حضور دارند.

وی خاطرنشان کرد: نیرویی انتظامی جمهوری اسلامی از مردم و برای مردم است و ما این را هیچ جای دیگر دنیا نداریم. نیروهای مسلح در همه عرصه‌ها حضور دارند و امروز اگر سیل، زلزله یا کرونا مردم را درگیر کرده نیروهای مسلح با همه توان و تجهیزات برای کمک کنار مردم هستند.

سردار اشتری گفت: ما شاهدیم وقتی ناو آمریکایی هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی را هدف قرار می‌دهد به او مدال می‌دهند اما اگر در این کشور مسئولی خطا کند بدون شک با او برخورد می‌شود چرا که مردم اصل هستند.

فرمانده ناجا تصریح کرد: مردم قدرشناس هستند اما باید بیشتر قدرشناس باشند، اینکه امروز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی جان خود را برای تامین امنیت مردم فدا می‌کنند نعمتی است که جای قدردانی دارد.

وی اظهار داشت: امروز سیستان‌ و بلوچستان به یک الگو در زمینه وحدت تبدیل شده و مسئولان این استان همدلی خوبی دارند. نیروی انتظامی هم در این استان با گذشته قابل قیاس نیست و هر روز قوی‌تر و محکم‌تر شده و می‌شود.

سردار اشتری ادامه داد: ما وظیفه داریم پشتیبانی از این استان را اولویت قرار دهیم و حتماً این استان را به طور ویژه اولویت قرار می‌دهیم همانطور که پیش از این هم همینطور بوده است. اگر امکانات و منابعی برای تقسیم در کشور داریم و یا در زمینه تامین منابع انسانی بدون شک سیستان و بلوچستان را اولویت قرار خواهیم داد.

سردار اشتری بیان کرد: سردار محمد قنبری فرمانده میدانی بود و همیشه در عرصه‌های حساس کف میدان حضور داشت و همین امر در کنار تلاش شبانه‌روزی عامل موفقیت ایشان در عرصه تامین امنیت استان شد و امروز با یک کارنامه درخشان از این جایگاه به پایتخت عزیمت می‌کنند.

فرمانده ناجا داد: سمت جدید سردار قنبری به عنوان رئیس پلیس آگاهی ناجا با توجه به شرایط کشور بسیار حساس است و امید داریم با توجه به سوابق ارزنده گذشته در این مسئولیت نیز منشأ اتفاقات مثبت باشند.

وی اظهار داشت: سردار طاهری فرمانده جدید انتظامی سیستان و بلوچستان هم با توجه به اینکه تجربه و تسلط کافی به مباحث استان دارند باید شاخص‌های امنیتی استان را روز به روز بهبود ببخشند و انتظار این است که با این جابه‌جایی‌ها خون تازه‌ای در رگ‌های انتظامی تزریق شده و عملکرد رو به بهبود رود.

در پایان این مراسم از خدمات سردار محمد قنبری فرمانده سابق انتظامی سیستان و بلوچستان تقدیر به عمل آمد و سردار احمد طاهری به عنوان فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان معرفی شد.

  • نویسنده :
  • منبع :