19 دی: نماینده تهران در مجلس گفت: یک پیوند سیاسی مخفیانه‌ای بین جریان قدرت و ثروت حاکم بر دولت با جریان‌های خارجی رقم خورده که معیشت و اقتصاد مردم را به اتفاقات خارجی رقم بزنند و اصلا زیبنده نیست استقلال سیاسی و اقتصادی کشور با یک جریان آمریکایی که ممکن است به دولت پیام‌هایی برای آینده سیاسی‌شان داده باشد پیوند بخورد.

مالک شریعتی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی امروز (یکشنبه ۱۱ آبان) در جلسه علنی و در اخطار قانون اساسی اظهار داشت: طبق اصل ۶۷ قانون آئین‌نامه داخلی مجلس همه ما سوگند خورده‌ایم که رعایت امانت و تقوا را داشته باشیم و تأمین مصالح مردم را هم درنظر بگیریم.

وی افزود: بند ۱۱ ماده ۲۲ قانون آئین‌نامه داخلی مجلس هم حفظ شأن نمایندگان را متذکر شده است.

وی تصریح کرد: دولت در اظهارنظر رسانه‌ای و نماینده دولت به دفعات وقتی پشت تریبون قرار می‌گیرند مجلس را متهم می‌کنند که با این طرح‌ها نظیر طرح تأمین کالا‌های اساسی به دنبال ایجاد تورم در جامعه است.

شریعتی گفت: وقتی مجلس در حال بررسی و ارائه پیشنهاد برای رفع مشکلات معشتی مردم است، دولت به دنبال القا آن است که این موضوع پول جدید وارد بازار کرده و تورم‌زاست.

وی گفت: مجلس از ابتدا بررسی این موضوع را به این دلیل طرح کرده است که کالابرگ الکترونیکی برای توزیع ک الا‌های اساسی موردنیاز مردم را داشته باشد.

شریعتی خاطرنشان کرد: اینکه عنوان می‌شود با اجرای طرح تأمین کالا‌های اساسی تورم چند برابر می‌شود به هیچ وجه اینگونه نیست بلکه بحث، توزیع عادلانه کالا‌های مورد نیاز مردم در سفره و معیشت آنان است.

نماینده تهران در مجلس خاطرنشان کرد: دولتی که نمی‌تواند ناکارآمدی خودش را بعد از هفت سال و نیم جبران کند، نباید این ناکارآمدی را به یک طرح مردمی القا کند.

وی گفت: وقتی وضعیت ارزی کشور در سال ۹۹ به مراتب بهتر از سال ۹۸ است و حتی از سال پایانی دولت دهم هم وضعیت بهتری داریم و دولت ارز کافی دراختیار داشته، اما متأسفانه آن‌ها را در حساب‌های خاصی بلوکه کرده است و در چرخه ارزی وارد نکرده است مشکلات به وجود آمده است.

نماینده تهران در مجلس گفت: این گمانه ایجاد شده است که یک پیوند سیاسی مخفیانه‌ای بین جریان قدرت و ثروت حاکم بر دولت با جریان‌های خارجی رقم خورده است که معیشت و اقتصاد مردم را به اتفاقات خارجی رقم بزنند که اصلا زیبنده نیست که استقلال سیاسی و اقتصادی کشور با یک جریان آمریکایی که ممکن است به دولت پیام‌هایی برای آینده سیاسی‌شان داده باشد پیوند بخورد.

وی در اخطاری گفت: دولت باید رعایت امانت و تقوا و تأمین مصالح مردم را طبق اصل ۶۷ را رعایت کند.

وی تصریح کرد: طرح تأمین کالا‌های اساسی اگر توزیع کالا براساس کالابرگ باشد هیچ‌گونه تورم جدید و منبع جدید را به جامعه وارد نکرده و از دولت می‌خواهم بحث‌های سیاسی و رسانه‌ای را در جامعه مطرح نکنند.

  • نویسنده :
  • منبع : فارس