19 دی: در حالی که تنها یک روز به برگزاری انتخابات آمریکا باقی است، بازار ارز ایران دستخوش نوساناتی افزایشی شدند.

در حالی که بسیاری از تحلیلگران بر این اعتقادند که بازار سرمایه ایران بایدن را پیروز می‌داند و ریزش شاخص واکنشی به تقویت احتمال پیروزی این نامزد دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری است اما امروز احتیاط معامله گران بازار ارز را نیز وارد فاز افزایشی کرد.

خبرهای رسیده از بازار ارز نشان می‌دهد اغلب دلالان و فعالان بازار ارز و سکه دست از کار کشیده‌اند و در فاز احتیاط عدم معامله طی بیست و چهار ساعت پیش رو را به عنوان استراتژی تعریف می‌کنند تا در صورت وقوع انتخابات غیرمترقبه زیان خود را به حداقل برسانند.

قیمت دلار امروز با پیشروی در کانال ۲۸ هزار تومان را باز پس گرفت و بهای سکه نیز از یک سو تحت تاثیر رشد قیمت دلار و از سوی دیگر تحت تاثیر رشد قیمت طلا در بازارهای جهانی به کانال ۱۴ میلیون تومان ورود کرد.

 بررسی رفتار معامله‌گران در بازارهای بین المللی نیز نشان می‌دهد قیمت طلا در بازارهای جهانی روندی افزایشی را تجربه کرده است. قیمت هر اونس طلا در اولین روز بازگشایی بازار پس از تعطیلی روز یکشنبه به ۱۸۸۲ دلار و ۱۸ سنت رسید.این قیمت نزدیک به هشت دلار افزایش را نسبت به قبل نشان می‌دهد. 

بورس اوراق بهادار در تهران نیز با ریزش ۱۵ هزار واحدی شاخص و عقب‌گرد در کانال یک میلیون و دویست هزار واحدی کار خود را پایان داد. 

انتخابات امریکا در این دوره یکی از جنجالی‌ترین انتخابات سال های اخیر این شور است. ترامپ مدعی است آلمان  چین و ایران نمی‌خواهند وی بار دیگر رییس جمهور شود .  

آنچه سبب شده است بازارهای ایران به موضوع انتخابات بیش از پیش حساس شوند، سیاست ترامپ برای تحریم و فشار حداکثری بر ایران است. برخی معتقدند رفتار بازار سکه  ارز امروز گواه هیچ اتفاق خاصی نیست و انتشار اخباری در خصوص پیشتازی ترامپ در برخی ایالات سبب می‌شود بازار با یکی از پرنوسان‌ترین روزها مواجه باشد . 

 امروز تحلیلگران از اعلام قیمت آتی نیز خودداری کردند چرا که نوسان بالا در بازارها مانع از پیش بینی خواهد شد.

  • نویسنده :
  • منبع : خبرآنلاین