19 دی: یک منبع نزدیک به "بهادر امینیان" سفیر ایران در افغانستان اعلام کرد که بدنبال انفجار و حمله تروریستی صبح امروز دوشنبه در دانشگاه کابل، سفیر و همراهان وی که همزمان با وقوع این حمله برای گشایش نمایشگاه مشترک کتاب ایران و افغانستان در این دانشگاه به سر می بردند، از دانشگاه خارج شدند و در سلامت کامل به سر می برند.

این منبع نزدیک به سفیر ایران در  افغانستان به خبرنگار ایرنا در کابل گفت که «بهادر امینیان» هنگام حمله مهاجمان در مراسم افتاحیه نمایشگاه مشترک کتاب ایران و افغانستان در دانشگاه کابل حضور داشت اما وی  و شرکت کنندگان ایرانی و سایر همراهان به سلامت از دانشگاه خارج شدند.

وی تصریح کرد برنامه افتتاحیه نمایشگاه مشترک کتاب ایران و افغانستان در دانشگاه کابل امروز دوشنبه ۱۲ آبان ماه رأس ساعت ۹ صبح به وقت محلی آغاز شد و زمانی که مهاجمان وارد دانشگاه شدند، سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در حال سخنرانی بود.

وی افزود: محلی که تروریست‌ها از آنجا وارد دانشگاه کابل شدند، فاصله زیادی با محل برگزاری مراسم داشت و به این ترتیب بعید به نظر می رسد که هدف حمله، مراسم افتتاحیه بوده باشد.

پیش از ظهر امروز پنج مهاجم وارد دانشگاه کابل شده و پس از انفجار در دروازه ورودی، اقدام به تیراندازی به سوی دانشجویان دانشگاه کابل کردند.

هرچند هنوز میزان تلفات و خسارات این حمله روشن نیست اما شاهدان عینی گفته اند که شماری از دانشجویان در این حمله کشته و تعدادی هم زخم شده اند.

درگیری هنوز هم ادامه دارد و نیروهای دولتی برای از بین بردن مهاجمان وارد صحنه شده اند و دانشگاه کابل تخلیه شده است.

  • نویسنده :
  • منبع :