19 دی: جانشین فرمانده انتظامی مازندران از انهدام باند قاچاق سلاح و مهمات در عملیات مشترک پلیس امنیت عمومی این فرماندهی با پلیس امنیت عمومی استان سمنان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس مازندران، سرهنگ سید موسی حسینی اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت باند قاچاق سلاح و مهمات غیرمجاز و قاچاق آن از غرب کشور به داخل مازندران، موضوع در دستور کار ویژه پلیس امنیت عمومی این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی با همکاری پلیس امنیت عمومی استان سمنان و شهرستان میاندورود دو عضو اصلی این باند شناسایی شدند.

جانشین فرمانده انتظامی مازندران بیان کرد: متهمان که با یک خودرو وانت نیسان جاسازی شده به سلاح و مهمات غیر مجاز در حال تردد در یکی از محورهای مواصلاتی استان بودند با هماهنگی قضایی خودروی آنان در عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه متوقف شد.

حسینی از کشف دو قبضه سلاح جنگی سیمینوف و برنو به همراه بیش از هزار فشنگ جنگی ژ3 که به طرز ماهرانه ای در باکس منبع گاز وسیله نقلیه جاساز شده بود، خبر داد و افزود: دو متهم این پرونده پس از دستگیری به اتهام قاچاق سلاح و مهمات غیرمجاز جنگی تحویل مرجع قضایی شدند.

حسینی با اشاره به اینکه متهمان با قرار وثیقه 500 میلیون ریالی روانه زندان شدند، افزود: خودرو حامل سلاح و مهمات نیز به پارکینگ منتقل شد و تحقیقات بیشتر در این خصوص ادامه دارد.

کشف زمین خواری 165 میلیاردی در ساری

جانشین فرمانده انتظامی مازندران نیز از کشف پنج فقره زمین‌خواری به ارزش 165 میلیارد ریال و آزاد ساری اراضی ملی در منطقه چهاردانگه شهرستان ساری خبر داد.

حسینی بیان کرد: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه در یکی از مناطق چهاردانگه کیاسر اراضی ملی جنگلی و مرتع توسط افرادی تصرف شده موضوع در در دستور کار پلیس امنیت اقتصادی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: ماموران اداره مبارزه با جرائم اقتصادی با هماهنگی کارشناسان منابع طبیعی شهرستان ساری در بازدید از منطقه مذکور دریافتند، افرادی از اهالی یکی از روستاهای منطقه بیش از 110هزار و 344 مترمربع از اراضی جنگلی و مرتع که جز اراضی ملی بوده را تصرف کردند.

جانشین فرمانده انتظامی مازندران با اشاره به تشکیل پرونده از هماهنگی قضایی برای رفع تصرف و تخریب کلیه حصارکشی‌ها خبر داد و گفت: برابر اعلام کارشناسان ارزش ریالی این مقدار از اراضی ملی 165 میلیارد و 500 میلیون ریال برآورد شد که با رفع تصرف، متهمان این پرونده به دادسرا معرفی شدند.

  • نویسنده :
  • منبع :