19 دی: سخنگوی ارشد نیروهای مسلح با بیان اینکه پای تکفیری‌ها نباید به هیچ عنوان در منطقه مناقشه قره‌باغ باز شود،‌گفت: اجازه نمی‌دهیم پایگاه‌های رژیم صهیونیستی در نزدیکی مرزهای ما ایجاد شود.

سردار ابوالفضل شکارچی با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب دربارۀ مناقشه قره‌باغ، گفت: مقام معظم رهبری بر باز پس دادن سرزمین‌های اشغالی آذربایجان توسط ارمنستان تأکید کردند، جمهوری اسلامی ایران امیدوار است این مهم از طریق گفت‌وگو محقق شده و جان و مال مردم دو کشور از راه جنگ مورد تعرض قرار نگیرد.

وی افزود: ضمن اینکه هر دو کشور را همسایه می‌دانیم و به هر دو کشور طرف مناقشه قره‌باغ احترام می‌گذاریم، در عین حال به آزاد سازی سرزمین‌های اشغالی تاکید داریم، نکته دیگر اینکه مراقبت شود مردم آنجا که ارامنه هم هستند آسیب نبینند، به ویژه ارامنه‌ای که در مناطق مسلمانان سکونت دارند.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح تصریح کرد: از آنجا که جمهوری اسلامی ایران با جمهوری آذربایجان و ارمنستان مرز مشترک دارد و برای جمهوری اسلامی، امنیت خطوط مرزی و شهروندان مرزنشین در اولویت قرار دارد، دو کشور به شدت مراقب باشند که کوچکترین تعرضی به جمهوری اسلامی ایران، واکنش قاطع در بر خواهد داشت.

وی تأکید کرد: ما آمادگی بسیار خوبی برای مقابله با هر نوع تهدیدی در مرزهایمان با حضور نیرو‌های مرزبانی و واحد‌هایی از نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش جمهوری اسلامی ایران داریم.

حضور تروریست‌های تکفیری برای ایران غیر قابل تحمل است

سردار شکارچی تصریح کرد: خواسته ما از طرفین مناقشه قره‌باغ این است که پای تکفیری‌ها نباید به هیچ عنوان در این منطقه باز شود، حضور تروریست‌های تکفیری برای ایران غیر قابل تحمل است و قطعاً جمهوری اسلامی این حضور را به هیچ عنوان تحمل نمی‌کند.

وی ادامه داد: حضور پایگاه‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی نکته مهم دیگری است، ما به هیچ وجه اجازه نمی‌دهیم پایگاه‌های این رژیم در نزدیکی مرز‌های ما و در منطقه مورد مناقشه و درگیری ایجاد شود، این دو نکته برای ما خیلی اساسی است و دو کشور درگیر، به این موضوع توجه جدی داشته باشند.

سخنگوی ارشد نیرو‌های مسلح اظهار داشت: اگر غیر از این اتفاق بیفتد عواقب آن به عهده کشوری است که رد پا و حضور تکفیری‌ها و مزدوران صهیونیستی را باز می‌کند، و جمهوری اسلامی با این دو پدیده شوم برخورد قاطع می‌کند.

  • نویسنده :
  • منبع : میزان