19 دی: مدیر دفتر نخست وزیر دولت صنعا که مورد حمایت انصارالله یمن است، شنبه شب در خصوص شکست "دونالد ترامپ" و پیروزی "جو بایدن" در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت: ملیاردها دلار پولی که حکومت‌های عربستان و امارات برای شکست بایدن خرج کرده بودند، از بین رفت.

به گزارش المیادین، "احمد حامد افزود: سخن ما از شکست ترامپ و نابودی میلیاردها دلار پولی که ریاض برای پیروزی ترامپ هزینه کرد، به معنای تکیه کردن و دلخوش بودن به دولت بایدن نیست.

"علی القحوم" عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن نیز در خصوص پیروزی بایدن گفت: تغییر افراد در دولت آمریکا هرگز سیاست استعماری ایالات متحده را تغییر نخواهد داد.

وی افزود: لابی صهیونیستی است که کنترل سیاست دولت آمریکا را برعهده دارد و آن را در راستای طرح‌های ویرانگر خود در منطقه هدایت می‌کند.

جو بایدن با کسب ۲۹۰ رای الکترال در برابر تنها ۲۱۴ رای دونالد ترامپ، به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهوری آمریکا انتخاب شد و خانم کامالا هریس نیز به عنوان اولین زن، به عنوان معاون رئیس جمهوری این کشور برگزیده شد.

این نامزد حزب دموکرات در سومین دور نامزدی خود در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، در انتخاباتی نفس‌گیر ابتدا با هم‌حزبی‌های خود به رقابت برخاست و سرانجام در ماه اوت به عنوان نامزد رسمی این حزب برای رقابت با دونالد ترامپ رئیس جمهوری چهل و پنجم و نامزد حزب جمهوریخواه برگزیده شد.

بایدن شنبه شب در اولین توئیت پس از اعلام پیروزی‌اش در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نوشت: رئیس جمهوری تمام مردم آمریکا خواهم بود، چه آنهایی که به من رای دادند و چه آنهایی که به من رای ندادند.

  • نویسنده :
  • منبع : ایرنا