19 دی: همزمان با هفته کتاب و با هدف تأمین نیاز کشور به خون سالم، پویش «کتابخون» با همکاری نهاد کتابخانه های عمومی کشور و سازمان انتقال خون ایران راه اندازی شد. اهداکنندگان خون در این پویش می‌توانند با تحفیف ۵۰ درصدی کارت عضویت کتابخانه‌ها را دریافت کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، به مناسبت هفته کتاب و گرامیداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار و همچنین با توجه به نیاز مبرم به خون سالم و کاهش مراجعه داوطلبان اهدای خون در ماه های سرد سال، پویش «کتابخون» با همکاری نهاد کتابخانه های عمومی کشور و سازمان انتقال خون ایران اندازی شد. پویش «کتابخون» همزمان با هفته کتاب تا ۲۸ آبان ماه اجرا می شود.

علاقه مندان با شرکت در این پویش و مراجعه به مراکز اهدای خون طی هفته کتاب، علاوه بر مشارکت در این طرح خداپسندانه از کارت عضویت کتابخانه با پرداخت ۵۰ درصد حق عضویت، دریافت خواهند کرد.

همچنین دارندگان کارت مستمر اهدای خون می توانند در این هفته رایگان عضو کتابخانه های عمومی شوند. در این ایام کتابداران و همکاران نهاد کتابخانه های عمومی کشور با حضور در مراکز اهدای خون سراسر کشور در این پویش شرکت خواهند کرد. 

 ۲۴ آبان از سال ۱۳۷۲ به عنوان روز کتاب و کتاب‌خوانی تعیین شد. در سال‌های گذشته هفته پایانی آبان ماه، هفته کتاب نام‌گذاری شده است. نخستین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران در روزهای چهارم تا دهم دی سال ۱۳۷۲ با پیام رهبر فرزانه انقلاب اسلامی برگزار شد.

همه ساله در هفته کتاب، در مدارس، مساجد، دانشگاه‌ها، و استان‌های کشور نمایشگاه‌ها و جشن‌های کتاب و سخنرانی در موضوع چاپ و نشرِ کتاب برگزار می‌شد. اما امسال به دلیل شرایط متفاوت پیش آمده ناشی از شیوع کرونا بیشتر این برنامه ها در بزرگداشت هفته کتاب به فضای مجازی کوچ کرده است. بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار دانایی؛ مانایی ۲۴ آبان تا ۳۰ آبان برگزار می‌شود.

اهداکنندگان خون با ۵۰ درصد تخفیف عضو کتابخانه‌ها می‌شوند

  • نویسنده :
  • منبع :