19 دی: روزنامه واشنگتن پست در گزارشی نوشت، پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) مدعی شده است که ایران در تلاش های سایبری اخیر برای تحریک خشونت علیه مدیر این سازمان و چند مقام آمریکایی دیگر دست داشته است.

روزنامه واشنگتن پست در گزارش خود به نقل از مقامات فدرال و ایالتی مدعی شده که پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) بر این باور است که ایران پشت تلاش های سایبری ماه جاری (میلادی) برای تحریک خشونت علیه مدیر اف‌بی‌آی، یک مقام سابق امنیت سایبری دولت آمریکا و چندین مقام انتخاباتی در ایالت‌های مختلف بوده است.

بنابر گزارش واشنگتن پست، این افراد از جمله کسانی هستند که ادعاهای مربوط به تقلب گسترده در انتخابات آمریکا را که دونالد ترامپ (رئیس جمهور آمریکا) آن مطرح میکند، رد کرده‌اند.

به نوشته این روزنامه آمریکایی، کریستوفر ری، مدیر اف‌بی‌آی و کریستوفر کربس از مقام‌های امنیت سایبری پیشین آمریکا به همراه چندین نفر دیگر، کسانی بودند که عکس، آدرس و اطلاعات شخصی آنها با عنوان "دشمنان مردم" در یک سایت اینترنتی منتشر شده و روی عکس این افراد علامت هدف‌گیری گذاشته شده بود.

به گزارش واشنگتن پست، اغلب این افراد به گونه ای تائید کردهاند شواهدی که نشان دهد در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر تقلب گسترده و یا اخلال صورت گرفته است، وجود ندارد.

این روزنامه همچنین به نقل از مقامی که خواسته نامش فاش نشود، ادعا کرد که اف‌بی‌آی با مسئولانی که نام و اطلاعات آنها در سایت منتشر شده تماس گرفته و به آنها اطلاع داده که ایران در این کار دست داشته است.

بنا بر این گزارش تعدادی از کسانی که هدف این حمله آنلاین قرار گرفته بودند، پیامی را از پلیس فدرال آمریکا دریافت کرده‌اند که درآن گفته شده است، اف‌بی‌آی به اطلاعات معتبری دست یافته که قریب به یقین نشان می‌دهد عوامل ایرانی‌ مسئول ایجاد سایت تهدیدآمیز "دشمنان مردم" در اواسط ماه دسامبر بوده‌اند.

به نوشته واشنگتن پست، اف‌بی‌آی هنوز اظهار نظری درباره این گزارش نکرده است.

  • نویسنده :
  • منبع : ایسنا