رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور نیروی انتظامی گفت: رانندگانی که جرائم آن‌ها بیش از ۱۰ میلون ریال است، نسبت به پرداخت آن اقدام کنند چرا که براساس قانون این خودرو‌ها توقیف می‌شوند.

سرهنگ محمدحسن ابراهیم پور افزود: براساس تبصره ماده ۸ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی آن دسته از رانندگانی که مبلغ جرائم رانندگی آن‌ها بیش از ۱۰ میلیون ریال باشد، مشمول توقیف فیزیکی و سیستمی می‌شوند.

وی در گفتگو با ایرنا ادامه داد: برابر این قانون رده‌های عملیاتی درون و برون شهری پلیس راهور نیروی انتظامی به محض رویت چنین خودروهایی، موظف به توقیف وسیله نقلیه در استان‌های کشور هستند تا این جرائم پرداخت شود.

ابراهیم پور اضافه کرد: رانندگان می‌توانند از طریق سامانه اینترنتی راهور ۱۲۰ و سامانه پیامکی ۱۱۰۱۲۰۲۰۲۰ و همچنین مراجعه حضوری به دفاتر پلیس +۱۰ از میزان تخلفات خودروی خود مطلع شوند.

رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور ناجا همچنین گفت: رانندگان وسائط نقلیه‌ای که مرتکب تخلفات رانندگی حادثه‌ساز می‌شوند علاوه بر اعمال جریمه رانندگی نمره منفی اخذ می‌کنند و در سوابق گواهینامه رانندگی آنان در سامانه اجرائیات ثبت می‌شود.

سرهنگ محمدحسن ابراهیم پور روز سه شنبه در گفت: وگو با ایرنا افزود: در صورت تکرار تخلفات یادشده و به حدنصاب رسیدن ۳۰ نمره منفی در مرحله اول گواهینامه آنان به مدت سه ماه ضبط و از رانندگی محروم می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: برابر تبصره ۲ ماده هفت همین قانون در صورتیکه متخلف به مدت ۶ ماه از زمان آخرین تخلف منجر به نمره منفی مرتکب هیچیک از تخلفات راهنمایی و رانندگی نشود همه نمرات منفی ناشی از تخلفات ارتکابی گذشته بدون اثر می‌شود و تخلفات بعدی وی به عنوان تخلف اول او محسوب می‌شود.

  • نویسنده :
  • منبع : ایرنا