19 دی: دیدار حساس و جذاب استقلال ایران و الدحیل قطر با پیروزی چهار بر سه نماینده قطر به پایان رسید.
تیم های فوتبال استقلال ایران و الدحیل قطر در چارچوب هفته سوم لیگ قهرمانان آسیا و حساس ترین دیدار گروه سوم، از ساعت ۲۲:۱۵ در استادیوم الجوهره شهر جده به مصاف یکدیگر رفتند و در پایان نماینده قطر موفق شد چهار بر سه حریف خود را شکست دهد.
 استقلال توانست شروع توفانی در ابتدای نیمه اول داشته باشد. در دقیقه ۴ پاس خوب فرشید اسماعیلی به سمت راست و ارسال زیبای سیداحمد موسوی به روی دروازه با ضربه سر ارسلان مطهری همراه شد و توپ وارد دروازه الدحیل شد.
 اما ۶ دقیقه بعد نوبت الدحیل بود که دروازه استقلال را باز کند. در دقیقه ۱۰ یک ارسال پشت مدافعین به ادمیلسون جونیور رسید و شوت این بازیکن را در ابتدا رشید مظاهری مهار کرد اما در برگشت اولونگا در مقابل دروازه خالی گل تساوی را به ثمر رساند.
 در دقیقه ۱۹ پاس بسیار خوب قایدی به فرشید اسماعیلی رسید و ضربه چیپ این بازیکن از ارتفاع لازم برخوردار نبود و توپ در دستان صالح زکریا سنگربان الدحیل قرار گرفت. در دقیقه ۲۴ شوت بسیار محکم و دیدنی مسعود ریگی از پشت محوطه جریمه را زکریا سنگربان الدحیل به سختی مهار کرد. در دقیقه ۲۵ موقعیتی برای الدحیل شکل گرفت که شوت محکم المعز علی را محمدحسین مرادمند با یک تکل زیبا راهی بیرون از زمین کرد.
 دقیقه ۲۷ پاسکاری مدافعین استقلال در خط دفاع و پاس مرادمند به ریگی رسید که این بازیکن در حالیکه کسی را در کنارش نداشت، روی زمین افتاد و با تصمیمی عجیب و غریب توپ را به مایکل اولونگا سپرد و او نیز در مصافی تک به تک به راحتی دروازه استقلال را باز کرد تا نتیجه دو بر یک شود. 
 
 اما این پایان کار نبود. حرکت عالی فرشید اسماعیلی در دقیقه ۳۴ و پاس در عمق این بازیکن به ارسلان مطهری رسید که مهاجم آبی پوشان نیز با یک ارسال زمینی به دهانه دروازه شیخ دیاباته را صاحب توپ کرد که ضربه این بازیکن از میان پاهای دروازه بان الدحیل وارد دروازه شد.
 در دقیقه ۳۷ حرکت فوق العاده مهدی قایدی که دو بازیکن الدحیل را مقهور توانایی های خودش کرد و ارسال این بازیکن در حالی که از صالح زکریا گلر الدحیل عبور کرده بود، در دهانه دروازه و مقابل گل خالی، به دیاباته رسید ولی توپ روی پای این بازیکن جفت و جور نشد و ضربه این بازیکن در شرایطی فوق العاده به بیرون رفت که البته داور مسابقه یک کرنر به سود استقلال اعلام کرد.
 در دقیقه ۵۱ پاس شیخ دیاباته در پشت محوطه به مهدی قایدی در گوشه محوطه جریمه به قایدی رسید که ضربه خطرناک این بازیکن با اختلاف از بالای دروازه به بیرون رفت. حرکت خوب ادمیلسون جونیور در دقیقه ۶۲ از سمت چپ با عبور او از وریا غفوری همراه بود که شوت این بازیکن به شکل خطرناکی راهی بیرون شد.
 در دقیقه ۷۴ یک ضربه کرنر برای تیم استقلال بدست آمد و ضربه سر دیاباته و دخالت مطهری در دقیقه ۷۵ باعث شد توپ مقابل اسماعیلی قرار بگیرد و او گل سوم را به ثمر برساند تا بازی به تساوی کشیده شود. اسماعیلی با این گل در لیگ قهرمانان آسیا سه گله شد. 
 در دقیقه ۸۰ بازی قایدی در یک حرکت بسیار زیبا از کناره زمین حریف را دریبل و بعد از آن فرشید اسماعیلی را در موقعیت شوت قرارداد و اسماعیلی با یک شوت توانست برای تیمش کرنر بگیرد. 
 گل چهارم الدحیل برابر استقلال در یک حرکت خلاقانه از اولونگا و در دقیقه ۸۵ به ثمر رسید تا این مهاجم در این دیدار هت تریک کند.
 تیم فوتبال الدحیل پس از گل تساوی دوباره توانست از کناره زمین فرصت بسیار خوبی برای عبدالله الاحرق به وجود بیاورد تا این بازیکن گل برتری تیمش را به ثمر برساند
 رشید مظاهری، سیاوش یزدانی، محمدحسین مرادمند، محمد نادری(هروویه میلیچ)، مسعود ریگی(مهدی مهدی پور)، فرشید اسماعیلی، سید احمد موسوی(وریا غفوری)، آرش رضاوند(داریوش شجاعیان)، ارسلان مطهری( آرمان رمضانی)، مهدی قائدی و شیخ دیاباته نفراتی بودند که فرهاد مجیدی سرمربی آبی پوشان روانه میدان کرده است.
 
 صلاح زکریا، مهدی بن عطیه، بسام الراوی، محمد موسی(احمد یاسر)، سلطان آل بریک، کریم بوضیف، علی کریمی،  ادمیلسون جونیور، عبدالله الاحرق(اسماعیل محمد)، المعز علی و میشل اولونگا بازیکنانی هستند که ترکیب الدحیل قطر برابر استقلال ایران را تشکیل می‌دهند.
 الدحیل با این پیروزی هفت امتیازی شده و در صدر جدول گروه سوم قرار گرفت. استقلال نیز با همان ۶ امتیاز به رده دوم جدول سقوط کرد. 
 دیدار بعدی استقلال و الدحیل یکشنبه ۵ اردیبهشت و از ساعت ۰۰:۴۵ برگزار خواهد شد.
 در دیگر دیدار این گروه تیم های الشرطه عراق و الاهلی عربستان از ساعت ۰۰:۴۵ به مصاف یکدیگر خواهند رفت.
  • نویسنده :
  • منبع : ایرنا