نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی تاکید کرد که تلاش های آمریکا برای اینکه خود را عضوی از برجام نشان دهد، هیچ نتیجه ای ندارد.

به گزارش ایسنا، میخائل اولیانوف نماینده روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین در واکنش به انتقاد از طرح جدید وزیر امور خارجه آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی علیه ایران با این دستاویز که هنوز طبق قطعنامه 2231 سازمان ملل از حق بازگرداندن تحریم های ایران برخوردار است، پرداخت.

اولیانوف در صفحه توئیتر خود نوشت: تلاش آمریکا برای اینکه خود را عضوی از برجام نشان دهد، هیچ آینده‌ای ندارد. چیزی شبیه به تمسخر عقل سلیم است.

وی در ادامه تصریح کرد: آنهایی که این ایده را اختراع کردند، مشورت بدی به مسئولان آمریکایی دادند. رویکردهای بدبینانه می بایست محدودیت‌های خودش را داشته باشد تا سیاست ملی (یک کشور) را به بدترین حد در خطر نیندازد.

مایک پمپئو وزیر امورخارجه آمریکا به تازگی مدعی شده است که بر اساس قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت، کشورش همچنان یکی از مشارکت‌کنندگان برجام است و می‌تواند ایران را به نقض تعهدات برجامی متهم کند و از این رو، خواستار تمدید محدودیت‌های تسلیحاتی علیه ایران شده است که در مهرماه سال جاری منقضی خواهد شد.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان این تلاش ها را نتیجه شکست مفتضحانه سیاست فشار حداکثری واشنگتن علیه ایران دانست و خطاب به مقامات آمریکایی گفت: رویاپردازی را تمام کنید: ملت ایران همیشه سرنوشتش را خود تعیین کرده است.

  • نویسنده :
  • منبع : ایسنا