19 دی: براساس اعلام هیات پزشکی رسیدگی‌کننده به علت مرگ «دیگو مارادونا»، عملکرد تیم پزشکی این اسطوره «نامناسب، بی‌دقت و ناقص» بوده است.
اسطوره فوتبال آرژانتین و جهان نوامبر سال گذشته در سن ۶۰ سالگی براثر حمله قلبی درگذشت؛ اتفاقی تلخ که جهان ورزش را در بهت و ماتم فرو برد.
سیل اتهامات درخصوص رسیدگی‌های پزشکی نامناسب به مارادونا در ساعات پیش از فوتش، به سمت متهمان روانه شد؛ این اتهامات در حالی مطرح شد که اسطوره آرژانتینی چند هفته پیش از این اتفاق تحت جراحی مغز قرار گرفته بود.
در راستای رسیدگی و انجام تحقیقات درخصوص علت مرگ مارادونا کمیته پزشکی در آرژانتین تشکیل شد و این هیات حالا پس از انجام تحقیقات حالا به این نتیجه رسیده که تیم پزشکی مسوول رسیدگی به دیگو «بی‌دقتی» کرده است.
در این گزارش پزشکی که به رویت رویترز رسیده، آمده است: عملکرد تیم پزشکی مسوول رسیدگی به شرایط دیگو آرماندو مارادونا، ناکافی، ناقص و بی‌دقت بوده است.
این گزارش اضافه می‌کند که مارادونا حدود ۱۲ ساعت پیش از مرگ، به شدت ناخوش احوال بوده و «علائم بی سابقه‌ای از دروه ای طولانی همراه با رنج و درد را از خود بروز داده و ما به این نتیجه رسیدیم که بیمار از ساعت ۰۰:۳۰ بامداد ۲۵/۱۱/۲۰۲۰ (پنجم آذرماه ۹۹) به درستی تحت مراقبت و نظارت نبوده است.»
«لئوپولدو لوکه» پزشک مارادونا پس از مرگ وی هدف تحقیقات و خانه و محل کار وی به اتهام قتل غیرعمد احتمالی توسط بازپرسان مورد تفحص قرار گرفت.
مرد افسانه‌ای آلبی سلسته بارها برای فوتبال دوستان لحظات فراموش نشدنی را در زمین سبز به یادگار گذاشت که از جمله آنها می‌توان به گل مشهور به «دست خدا» و گل انفرادی وی به انگلیس در یک چهارم جام جهانی ۱۹۸۶ مکزیک اشاره کرد.
تغییر نام ورزشگاه باشگاه ناپولی به نام مارادونا یکی از چندین اقدامی است که به احترام اسطوره باشگاه ناپولی صورت گرفته است.

  • نویسنده :
  • منبع : ایرنا