19 دی: مشاور شهردار تهران از آغاز واکسیناسیون پاکبانان غیر ایرانی پایتخت با کارت سبز اقامت خبر داد.
غلامحسین محمدی مشاور شهردار تهران و رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران، در صفحه شخصی خود در توئیتر از آغاز واکسیناسیون پاکبانان غیر ایرانی خبر داد و نوشت: رفع مشکل تزریق واکسن به همه پاکبانان اتباع غیر ایرانی در حال پیگیری است.

وی افزود: حتی در برخی مناطق با توجه به کارت سبز اقامت این واکسیناسیون انجام و آغاز شده است و ان‌شاءالله برای سایرین هم انجام خواهد شد.
به گزارش مهر، با آغاز واکسیناسیون پاکبان ها در تهران و دیگر شهرهای کشور، پاکبان های افغانستانی پایتخت در لیست تزریق واکسن کرونا قرار نگرفته بودند. این امر نیز واکنش برخی را برانگیخت.
به طوری که حجت نظری عضو شورای شهر تهران روز گذشته در جلسه علنی شورای شهر، با طرح این پرسش که اگر واکسیناسیون براساس عناوین شغلی صورت می‌گیرد، چرا میان پاکبانان ایران و غیر ایرانی تفاوت قائل شده‌اند، گفت: ظاهراً اتباع افغانستانی به دلیل نداشتن کد ملی امکان تزریق واکسن را ندارند، اگر نمی‌توان به پاکبانان واکسن تزریق کرد، چطور می‌توان این اتباع را به کار مشغول کرد.
به علاوه پیروز حناچی شهردار تهران نیز روز گذشته با حضور در صحن شورای شهر، با توضیح در خصوص تخلفات و سو استفاده‌های انجام شده از سهمیه واکسن‌های پاکبان ها توسط برخی مدیران شهری گفت: یک ایراد به کار ما وارد بوده است و آن هم مشخص نبودن دقیق افراد مستلزم دریافت واکسن است به همین منظور نیز یک پروتکل برای تعیین افراد مستلزم دریافت واکسن تدوین کرده‌ایم.
وی افزود: نبودن نظارت مناسب در مرحله تزریق این حواشی را ایجاد کرده است. امیدواریم با ابلاغ پروتکل تنظیمی تزریق واکسن، این خطاها حذف شود.

  • نویسنده :
  • منبع :