دبیر ستاد حقوق بشر ایران نسبت به وضعیت سلامتی دانشمند ایرانی که در آمریکا زندانی شده ابراز نگرانی کرد.

به گزارش فارس، نشریه انگلیسی «گاردین» روز چهارشنبه از ابتلای سیروس عسگری، دانشمند ایرانی دربند دولت ایالات متحده به ویروس کرونا خبر داد.

به نوشته این نشریه، مسئولان بازداشتگاه به عمد ماسک و مواد ضد عفونی کننده در اختیار زندانیان قرار نمی‌دهند تا بیماری کووید ۱۹ آن‌ها را از پای درآورد.

این بازداشتگاه همچنین مخالفت کرده که عسگری ماسک محافظتی به صورت بزند و با وجود سابقه مشکلات حاد تنفسی، اجازه تهیه ماسک را نیز به وی نمی‌دهد.

پیگیری‌های رسانه‌ای و همچنین برخی سازمان‌های مردم نهاد حقوق بشری برای کسب اطلاعات بیشتر از وضعیت ایشان، با کارشکنی دولت آمریکا بی‌نتیجه ماند و در حال حاضر، خانواده عسگری در شرایط روحی نامناسبی به سر می‌برند.

در همین زمینه، علی باقری‌کنی، دبیر ستاد حقوق بشر درباره آخرین وضعیت عسگری اظهار داشت: ما نسبت به سلامتی همه ایرانیان دربند در زندان‌های امریکا نگرانیم، در این میان اعلام ابتلای اندیشمند ایرانی دربند در آمریکا به کرونا بر نگرانی‌ها افزوده است و لذا از مراجع ذیربط پیگیر آزادی ایشان هستیم، چرا که فقط آزادی هرچه سریعتر عسگری است که می‌تواند به نگرانی‌ها درباره سلامتی این استاد دانشگاه پایان دهد.

دبیر ستاد حقوق بشر با اشاره اخبار رسانه‌ها درباره وضعیت نامناسب زندان‌های آمریکا افزود: سابقه بیماری تنفسی دانشمند ایرانی، نگرانی درباره سلامتی عسگری را بسیار جدی‌تر کرده است، لذا از وزارت امورخارجه می‌خواهیم تلاش‌های خود را برای آزادی دانشمند ایرانی شدت بخشیده و از همه ظرفیت‌های سیاسی، دیپلماتیک و حقوقی برای رهایی هر چه سریعتر ایشان بهره بگیرد.

  • نویسنده :
  • منبع : فارس