19 دی: وزیر کشور گفت: سید ابراهیم رییسی با ۱۷ میلیون و ۹۲۶ هزار و ۳۴۵ رای به عنوان رئیس جمهوری منتخب ایران انتخاب شد.
عبدالرضا رحمانی فضلی عصر شنبه در نشست خبری با اعلام نتایج نهایی شمارش آرا، گفت: از کل واجدین شرایط ۵۹ میلیون  و ۳۱۰ هزار و ۳۰۷ نفر کل آرای ماخوذه، ۲۸ میلیون و ۹۳۳ هزار و ۴ نفر در انتخابات مشارکت داشتند که این مشارکت ۴۸/۸ درصد است.

وزیر کشور افزود: سید ابراهیم رییسی با ۱۷ میلیون و ۹۲۶ هزار و ۳۴۵ رای حائز مقام اول و از سوی مردم عزیز ما امانت‌دار دستگاه اجرایی و به عنوان رییس جمهوری انتخاب شد.

رحمانی فضلی گفت: محسن رضایی میرقائد با سه میلیون ۴۱۲ هزار و ۷۱۲ رای و عبدالناصر همتی با دو میلیون و ۴۲۷ هزار و ۲۰۱ نفر در رتبه بعدی قرار گرفتند.

وی تاکید کرد: سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی با ۹۹۹ هزار و ۷۱۸ نفر در رتبه چهارم قرار گرفت و بقیه آرا به عنوان آرا باطله ماخوذه ۳ میلیون ۷۲۶ هزار و ۸۷۰ رای است.

رحمانی فضلی در ادامه گفت: امیدوارم خداوند متعال به همه ما توفیق درک و معرفت راه ائمه اطهار عنایت کنند. از ملت عظیم‌الشأن ایران اسلامی قدردانی می‌کنم و از زحمات همه کسانی که در این امر مهم و خطیر و این حادثه باشکوه و باشعور که موجب شد بتوانیم یکبار دیگر قدردانی  و شکرگزاری از نعمت توفیق داشتن اختیار، اراده و اعمال حاکمیت در پناه تعالیم اسلامی و آموزه‌های دینی و به یادگار مانده امام عزیزمان را متجلی کنیم.  

وزیر کشور عنوان کرد: در این وضعیت ابتدا باید قدردان و شاکر خداوند متعال و لطف او و حضور پرشکوه مردم در این حادثه باشیم که به‌رغم همه فشارهای روانی، تبلیغاتی و فشارهای مختلف و نارضایتی‌های اجتماعی ناشی از تحریم‌ها و روند ایجاد نارضایتی‌ها به وسیله عواملی که فکر می‌کنند با فشار به این مردم می‌توانند به اهداف خود برسند این مردم بنا به هدایت و راهنمایی مقام معظم رهبری که لحظه به لحظه طریق حرکت در مسیر انقلاب را به ما می‌آموزند موجب این شکوه و عظمت شدند.

رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: در کنار آن از رهبر انقلاب اسلامی که هم در مراحل قبل از برگزاری انتخابات، حین انتخابات همیشه راهنما، حامی و پشتیبان ما بودند هم قدردانی می‌کنیم.

وی ادامه داد: از رییس جمهوری محترم و دولت که تمام اختیارات و راهنمایی‌های لازم را در اختیار وزارت کشور و ستاد انتخابات قرار دادند و همه کسانی که در اجرا، مشارکت داشتند اعم از استانداران، فرمانداران، بخشداران، دهیاران و همه دستگاه‌های اجرایی و به ویژه کسانی که به عنوان مجریان انتخابات از عموم مردم هم قدردانی می‌کنیم.

رحمانی فضلی تصریح کرد: همچنین از ناظران شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی به عنوان ناظر بر انتخابات شوراها و از رسانه‌های عزیز و صدا و سیما که ما را کمک کردند و از دستگاه‌های امنیتی، اطلاعاتی، انتظامی، نظامی و از قوه قضاییه و همه کسانی که در حوزه‌های مختلف توانستند این امر بزرگ را رقم بزنند قدردانی می‌کنیم.
  • نویسنده :
  • منبع :