معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم بابیان این‌که احتمال سیلاب‌های بحرانی در رودخانه قم جدی است،گفت: ضریب کنونی عبور آب از سطح شهر به‌ویژه در اطراف حرم حضرت معصومه(س) ۲۰۰ مترمکعب در ثانیه است که باید به ۵۰۰ مترمکعب افزایش یابد.

محسن بهشتی روز چهارشنبه در جلسه شورای ترافیک در سالن کرامت استانداری، افزود:رودخانه قم از ناحیه بارش‌های سیلابی به‌شدت آسیب‌پذیر است و گنجایش حجم آب به میزان بالا را ندارد.

وی تصریح کرد: در طول چند دهه اخیر به‌صورت مستمر از عرض رودخانه قم کاهش و به خیابان‌های پیرامونی افزوده‌شده است.

وی همچنین اظهار داشت: فروشگاه کوثر به دلیل تجاوز به حریم رودخانه دو ماه برای تعیین تکلیف پارکینگ اختصاصی خود فرصت داشته و بعدازآن این پارکینگ جمع‌آوری می‌شود.

بهشتی بیان کرد: همچنین برای کنترل سیلاب مسیر دسترسی بیمارستان امام رضا(ع) و استخر نیک‌اندیش نیز باید جمع‌آوری شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم گفت: شهرداری قم تا سال ۱۴۰۰ باید پل دسترسی به‌صورت روگذر به بیمارستان امام رضا(ع) را احداث کند و به مرحله بهره‌برداری برساند.

وی با اشاره به کارکرد اصلی بلوار سردار شهید سلیمانی اظهار داشت: تجربه ثابت کرده که نباید با ذات طبیعت درگیر شد و تا حد امکان کارکرد رودخانه بودن این محور را حفظ کرد.

وی ادامه داد: با حذف ۵ رمپ دسترسی به رودخانه قم بر بار ترافیکی شهر قم افزوده می‌شود اما ایمنی رودخانه و امکان کنترل سیلاب بهبود می‌یابد.

  • نویسنده :
  • منبع : ایرنا