19 دی: رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه ایجاد امنیت اقتصادی موضوع مهمی است، گفت: برخی برای سرمایه گذاری در کشور امنیت اقتصادی ندارند.
آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری، عصر جمعه در نشست اعضای جامعه مدرسین  که با حضور رئیس قوه قضاییه برگزار شد، اظهار کرد: انتصاب حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای به‌عنوان رئیس دستگاه قضاییه را به دستگاه قضا و مردم تبریک می‌گوییم چراکه این شخصیت سابقه خوبی در این مجموعه دارد.

وی با بیان این که دستگاه قضایی با جان و مال مردم در ارتباط است، اضافه کرد: همان طور که امام فرمودند باید شخصی انتخاب شود که بر مباحث دینی آگاه باشد و شرع را به‌خوبی بشناسد.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر این که قوه قضاییه باید مسائل مرتبط با خود را خود بر دست گیرد، تصریح کرد: همان طور که در گذشته و امروز با مفاسد اقتصادی برخورد می‌شود باید با مفاسد فرهنگی نیز با حساسیت برخورد کرد و نمونه بارز این موضوع انبار کردن کاغذها و محروم شدن ناشران از چاپ کتاب‌هاست.

وی ادامه داد: کار قوه قضاییه فقط مبارزه با جرم نیست بلکه این‌ قوه باید کار پیشگیرانه با هم‌افزایی دو دستگاه مجریه و مقننه را دنبال کند تا نابسامانی موجود را ساماندهی کرد، بخشی از مشکلات امروز به علت نبود نظارت‌های لازم وجود دارد.

آیت الله حسینی بوشهری از تعیین فردی برای هماهنگی میان قوا تقدیر کرد و گفت: برخی اطلاع ندارند که در باتلاق گرفتار می‌شوند، آگاه‌سازی جامعه از اولویت‌های مورد نیاز است. در قرآن کریم ۴۷ آیه به فساد اشاره کرده و روش‌های مبارزه با فساد به درستی تبیین شده است.

امام جمعه قم با بیان این که برای رؤسای دادگستری‌ها باید از روحانیون با تجربه استفاده کرد، گفت: قضات با تجربه باید زیر نظر روحانی دادستان با تجربه فعالیت کنند.

وی با تاکید بر این که ایجاد پیوندی میان حوزه و دستگاه قضا برای پرداختن به مسائل جدید این دستگاه باید مورد توجه قرار گیرد، عنوان کرد: شنیده می‌شود که برخی درخواست بازنشستگی می‌کنند و وکیل می‌شوند که از نظر بنده این موضوع کار درستی نیست و البته که قضات هم باید به جایی برسند که طمع به مال نداشته باشند و نیازهای آن‌ها رفع شود.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان این که برخی از گناهان در کشور عادی شده است، اضافه کرد: در خصوص ربا مراجع بارها در مورد آن صحبت کرده‌اند.

وی با بیان این که حوزه از ایده هایی نظیر بازگشت مجرم به چرخه زندگی استقبال می‌کند، گفت: باید در جهت تحقق شعار سال روندی که در دستگاه قضا شکل گرفته و از تولید مانع‌زدایی می‌شود با قدرت اجرایی شود.

آیت الله حسینی بوشهری رسیدن به راهکارهای اجرایی امر به معروف ونهی از منکر را مورد تاکید قرار داد و افزود: امروز از نظر سند بالادستی دست مسئولان دستگاه قضا باز است و نیازمند آغاز حرکت جدی هستیم.

وی گفت: ایجاد امنیت اقتصادی موضوع مهمی است چراکه عده‌ای احساس امنیت برای سرمایه‌گذاری در کشور ندارند و باید در این جهت مبارزه‌های لازم با فساد دنبال شود.

آیت الله حسینی بوشهری افزود: دستگاه قضایی به‌گونه‌ای در سطح بین‌المللی برای حقوق ایرانیان خارج از کشور برخورد کند که هزینه برخورد با آن‌ها بیشتر از امروز شود.

  • نویسنده :
  • منبع :