19 دی: مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قم گفت: ۱۱۷ دستگاه غیرمجاز تولید رمز ارز دیجیتال در بازرسی از یک واحد تولیدی غیرفعال در محدوده جاده اراک شناسایی و جمع آوری شد.
مهدی آهنین پنجه روز سه‌شنبه در گفت و گویی اظهار داشت: شناسایی و جمع آوری دستگاه‌های رمز امرز دیجیتال در دستور کار قرار گرفته‌است و تیم‌های بازرسی مشترکی در این زمینه در استان تشکیل شده‌است.
وی ادامه داد: تیم های بازرسی شرکت توزیع نیروی برق استان قم با همکاری عوامل نیروی انتظامی و تیم ویژه عملیات ناحیه شهرستان و همچنین نیروهای آتش‌نشانی در بازرسی و گشت زنی از یک واحد تولیدی غیرفعال درقم مقادیر قابل توجهی دستگاه رمز ارز کشف و جمع آوری کردند.
آهنین پنجه با بیان اینکه دستگاه‌های رمز ارز به دلیل مصرف بالای برق، یکی از عوامل مهم در ناپایداری شبکه برق برای تامین برق مورد نیاز مصارف خانگی هستند گفت: در این بازرسی، تعداد ۱۱۷ دستگاه استخراج رمز ارز دیجیتال غیرمجاز کشف و جمع آوری شد.
وی خاطرنشان کرد: این تعداد دستگاه استخراج ارز دیجیتال، برق حدود ۶۰۰ خانوار را مصرف می‌کند که در وضعیت کنونی، باعث بروز مشکلات زیادی در شبکه توزیع  می‌شود.
طی ماه های اخیر برخورد با استخراج کنندگان غیرقانونی ارز دیجیتال در استان تشدید شده و تا کنون چند دهها دستگاه ماینر در قم کشف و جمع آوری شده‌است.














































عکاس: محمد محسن زاده/ میزان

  • نویسنده :
  • منبع :