19 دی: خبرگزاری رویترز با اشاره به سفر سوم و چهارم مرداد وندی شرمن قائم مقام وزارت خارجه آمریکا به چین گزارش داد، وی در این سفر درباره مسائلی از قبیل ایران رایزنی می‌کند.

یک رسانه غربی با اشاره به سفر آتی نفر دوم وزارت خارجه آمریکا به پکن، از رایزنی‌های او با مقام‌های چین درباره ایران، کره شمالی و دیگر موضوعات خبر داد.

به گزارش رویترز، وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد، وندی شرمن قائم مقام این وزارتخانه ۲۵ و ۲۶ جولای (سوم و چهارم مرداد) از چین دیدن می‌کند. 

بنا بر اعلام واشنگتن، نفر دوم وزارت خارجه آمریکا در این سفر با وانگ یی وزیر خارجه و دیگر مقام‌های ارشد چین دیدار می‌کند. 

قرار است وندی شرمن در پایان سفر دوره‌ای به ژاپن، کره جنوبی و مغولستان به پکن سفر کند. این سفر قائم مقام وزارت خارجه آمریکا به این منطقه دومین سفر آسیایی او طی کمتر از دو ماه اخیر است. 

وندی شرمن طبق برنامه اعلامی وزارت خارجه آمریکا قرار است ۲۷ جولای (پنچم مرداد ماه) به عمان سفر کند. 

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا درباره سفر شرمن به چین اعلام شده که این سفر در ادامه «تلاش‌های ایالات متحده برای برقراری مراوات صریح به منظور تقویت منافع ایالات متحده و مدیریت مسئولانه روابط (دو کشور)» انجام می‌شود. 

طبق این بیانیه، شرمن با مقام‌های چین درباره حوزه‌هایی که واشنگتن نگرانی‌های شدیدی درباره اقدامات حزب کمونیست چین دارد و همچنین در خصوص حوزه‌هایی که مناع مشترک دارند، صحبت خواهد کرد». 

خبرگزاری رویترز سپس گزارش داد: «به رغم روابط شکننده کنونی آمریکا و چین، او (وندی شرمن) امیدوار است که درباره کره شمالی، تغییرات اقلیمی و ایران که جزو دغدغه‌های مشترک (آمریکا و چین) است، به پیشرفت‌هایی دست یابد». 

ادعای این رسانه غربی درباره امیدواری واشنگتن به سفر وندی شرمن به پکن در شرایطی مطرح شده که نمایندگان ارشد دولت چین بارها از مواضع ضد ایرانی آمریکا به ویژه درباره مذاکرات وین انتقاد کرده و بارها لغو تحریم‌ها به منظور احیای توافق هسته‌ای را خواستار شده‌اند.

  • نویسنده :
  • منبع : فارس