19 دی: مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر در پی انتشار خبری مبنی بر به گل نشستن کشتی "پایا" در کانال ولگا (روسیه)، گفت: این کشتی ایرانی با ۲ هزار تن بار و آبخور سه و نیم متر بدون هیچگونه مشکل به سمت بندر آستاراخان روسیه در حال حرکت است.
به گزارش روز سه شنبه از روابط عمومی کشتیرانی، «داود تفتی» افزود: کشتی "پایا" دیروز به علت جزر در کانال به مدت یک ساعت کف دریا را به صورت جزئی لمس کرده بود که بعد از یک ساعت با آب بالا آمدن آب کانال کشتی بدون هیچگونه کمک از یدک کش و با نیروی خود کشتی در مسیر کانال ادامه حرکت داد.
 وی تصریح کرد: در کانال ولگا به علت عمق کم آب و همچنین مشکلات ناشی از جزر و مد و در فصل زمستان به دلیل مشکلات یخبندان، کشتی‌ها در بعضی از مواقع در ساعاتی محدود کف دریا را لمس کرده و با بالا آمدن آب دریا و در بعضی مواقع خاص با توجه به سایز کشتی و میزان فرو رفتگی در گِل با کمک یدک کش بیرون آمده و به مسیر خود ادامه می دهند.
مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه جنس کف کانال، لجن است در این‌گونه مواقع خطر خاصی برای کشتی‌ها وجود ندارد.

بر اساس این گزارش، سازمان فدرال کشتیرانی دریایی و رودخانه ای روسیه عصر دیروز اعلام کرد: کشتی باری ایرانی «پایا» که عازم بندر آستراخان بود در کانال ولگا-کاسپییسک در ۱۵۵ کیلومتری مقصد خود به گل نشست. در این خبر آمده بود که این حادثه تاثیری بر تردد کشتی ها در کانال ولگا نداشت و کشتی پایا در هنگام به گل نشستن حامل بار نبود و به هیچ یک از ۱۲ خدمه کشتی آسیبی نرسید.  

  • نویسنده :
  • منبع :