19 دی: رئیس قوه قضائیه در مراسم تحلیف سیزدهمین دوره ریاست جمهوری از مردم متدین، بصیر و زمان‌شناس ایران که با وجود همه تلاش‌های دشمن و بدخواهان در ۲۸ خرداد ماه ۱۴۰۰ حماسه آفریدند، تشکر کرد.
غلامحسین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه در مراسم تحلیف سیزدهمین دوره ریاست جمهوری که امروز (پنج‌شنبه، 14 مردادماه) در صحن علنی مجلس شورای اسلامی برگزار شد ضمن خیرمقدم به میهمانان داخلی و خارجی، گفت: به پاس شکرانه همه نعمت‌های الهی درود می‌فرستم به روح بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، امام خمینی (ره) و شهدای گرانقدر و شهید بزرگوار و والا مقام سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و برای همه جانبازان و آزادگان و خانواده معظم آنها سلامت و برای همه مریضان شفای عاجل از خداوند متعال مسئلت می‌نمایم.

وی ادامه داد: در روزهای پایانی پرخیر و برکت ماه ذی‌الحجه قرار داریم، از خداوند سبحان می‌خواهم که همه ما را مشمول تفضلات و برکات این ماه عزیز و آنچه را که در روزهای گذشته و روزهای آینده در پیش داریم، شامل حال ما قرار دهد؛ آنچه برای خوبان در  شب و روز عرفه، عید قربان و عید غدیر برای همه اولیا و اوصیا مقدر داشتند، برای ملت عزیز ایران و همه حضار عنایت فرمایند.

رئیس قوه قضائیه ادامه داد: از مردم متدین، بصیر و زمان‌شناس کشور که با همه تلاش دشمنان و بدخواهان در 28 خرداد 1400 پای صندوق‌های رأی حاضر شدند و یک بار دیگر برگ زرینی را بر افتخارات ملت مسلمان و متدین و انقلابی افزودند و فردی که شایسته مورد نظر آنها بود را برای 4 سال انتخاب کردند؛ به همین جهت از مردم عزیز تشکر می‌کنم.

محسنی اژه‌ای همچنین از دست‌اندرکاران و برگزارکنندگان انتخابات که شرایطی امن برای برگزاری انتخابات و صیانت از آرای مردم را فراهم کردند، تشکر کرد و گفت: از همه کسانی که در طول دوران ریاست جمهوری خود خدمت صادقانه به نظام و مردم داشته‌اند نیز تشکر می‌کنم.

وی تصریح کرد: مردم با انتخاب خود قدرت و مسئولیت بزرگی را به دوش رئیس جمهور می‌گذارند؛ رئیس جمهور طبق قانون اساسی عالی‌ترین مقام رسمی کشور پس از مقام معظم رهبری است و مسئولیت اجرای قانون اساسی و ریاست قوه مجریه به جز در اموری که به رهبری مربوط می‌شود را برعهده دارد.

رئیس قوه قضائیه تأکید کرد: این قدرت قانون و مسئولیت امانتی است که به رئیس جمهور سپرده شده و رئیس جمهور امروز در پیشگاه قرآن کریم و در خانه ملت، مجلس شورای اسلامی با حضور رئیس قوه قضائیه و اعضای شورای محترم نگهبان به خداوند قادر و متعال سوگند یاد می‌کند که پاسدار مذهب رسمی و نظام جمهوری اسلامی ایران و قانون اساسی کشور باشد و سوگند یاد می‌کند که از همه استعداد و صلاحیت خود برای انجام مسئولیت استفاده کند و خود را وقف خدمت به مردم و اعتلای کشور نماید.

محسنی اژه‌ای ادامه داد: امیدوارم به فضل پروردگار و به حول قوه الهی رئیس جمهور محترم با کمک سایر قوا و کمک نخبگان و مردم در این مسئولیت خطیر بیش از پیش موفق باشد و همان‌گونه که در روز تنفیذ مطرح کردند، هر چه سریعتر در رفع مشکلات مردم، ایجاد اشتغال، کنترل بازار، کاهش نرخ تورم، کاهش گرانی سرسام‌آور و حمایت از تولید داخلی و سرمایه‌گذاری اقدامات عاجل را داشته باشند.

وی افزود: همچنین در از بین بردن زمینه فساد، رانت، تبعیض و اصلاح ساختارهای پیچیده اداری، اقدامات لازم به عمل آید و امیدوارم رئیس جمهور نسبت به اجرای همه اصول قانون اساسی مخصوصاً بندهای 16گانه اصل سوم قانون اساسی و اصولی که حقوق آحاد جامعه را تأمین می‌کند اهتمام لازم را داشته باشد.

رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: اعلام می‌کنم قوه قضائیه برای کمک به دولت و گسترش عدل و عدالت و حمایت از حقوق مردم و آزادی‌های مشروع و مبارزه با فساد، آمادگی لازم را دارد و با تمام توان کمک خواهد کرد؛ در مبارزه بی‌امان با فساد در ساحت‌های مختلف جدی‌تر از همیشه خواهیم بود.

محسنی اژه‌ای تأکید کرد: در پایان توفیق همگان را از ایزد منان خواستارم و از خدای علیم و قدیر مسئلت دارم که رهبر معظم انقلاب اسلامی طول عمر بابرکت عنایت فرماید و سایه معظم له را تا ظهور حضرت ولیعصر (عج) مستدام بدارد.
  • نویسنده :
  • منبع :