19 دی: کمیته بین المللی المپیک مجوز حضور دو مقام بلاروس را در ژاپن لغو کردند تا این دو به کشور خود بازگردند.
به گزارش ارویترز، کمیته بین المللی المپیک روز جمعه اعلام کرد که اعتبار دو مقام المپیک بلاروس که در تلاش برای بازگرداندن دوومیدانی کار این کشور یعنی کرستینا تسیمانوسکایا از المپیک توکیو به بلاروس بودند، لغو شده و به این ترتیب این دو به خانه باز خواهند گشت.
یوری مویسویچ سرمربی دوومیدانی بلاروس و آرتور شوماک مسئول تیم از دهکده ورزشکاران که تیم ها در آنجا اقامت دارند بیرون آورده شده اند.
از این دو مسئول خواسته شد دهکده المپیک را فوراً ترک کنندکه این کار را انجام دادند. البته به آنها فرصتی داده می‌شود تا بتوانند حرفهایشان را بزنند.
کمیته بین المللی المپیک دو روز پیش به دلیل نقش آنها در امتناع این ورزشکار از بازگشت به بلاروس پرونده ای انضباطی را علیه این مقامات باز کرد؛ پرونده ای که یادآور فرار ورزشکاران در دوران جنگ سرد بود.
این ورزشکار خبرساز المپیک توکیو که پناهنده شده است از سوار شدن به هواپیما برای بازگشت به خانه خود امتناع کرد و در فرودگاه از پلیس ژاپن درخواست محافظت کرد و سپس دو شب در سفارت لهستان اقامت داشت و سپس از طریق وین به ورشو پایتخت این کشور رفت. دو مسئول بلاروسی سعی داشتند ورزشکار خود را از تصمیمش معرفی کنند و او را به زور به بلاروس بازگردانند.

  • نویسنده :
  • منبع : ایسنا