19 دی: وزیر امور خارجه انگلیس شنبه شب اعلام کرد لندن در نظر دارد که به روزنامه نگاران افغان که با رسانه های بریتانیایی همکاری کرده اند پناه دهد.
به گزارش روزنامه ایندیپندنت، به دنبال پیگیری و درخواست رسانه های انگلیسی در مورد سرنوشت خبرنگاران افغان، دومینک راب وزیر امور خارجه انگلیس گفت: بر اساس طرح های موجود ما می توانیم موارد فردی را برای جابجایی در نظر بگیریم در صورتی که شواهدی وجود داشته باشد که به دلیل ماهیت تعامل با انگلستان در معرض تهدید قریب الوقوع باشند.
راب در ادامه رسانه های افغانستان را موسسات چالش برانگیز خواند و گفت که آنها در ۲۰ سال گذشته یک موفقیت واقعی به حساب می آمدند بنابراین باید از آنها محافظت شود.
وزیر امور خارجه انگلیس تاکید کرد: روزنامه نگاران (و کسانی که از آنها حمایت می کنند) می توانند بسته به شرایط فردی از حمایت ما برخوردار شوند.
مواضع وزارت خارجه انگلیس در حمایت از خبرنگاران افغان در حالی مطرح می شود که چهارشنبه گذشته ۲۳ رسانه انگلیسی در نامه مشترک به وزیر امور خارجه بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس از مقامات ارشد کشورشان خواستند تا از نمایندگان رسانه های افغانستان در میان افزایش خشونت های طالبان در این کشور آسیای مرکزی محافظت کنند.
گزارش ها و اطلاعات رسانه های خبری مختلف نشان می دهد با خروج نیروهای آمریکایی پس از دو دهه از افغانستان و تصرف بخش های گسترده توسط طالبان، شرایط در این کشور رو به وخامت گذاشته است.

  • نویسنده :
  • منبع : ایرنا