19 دی: نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: ۲۵ نماینده مجلس در روز تحلیف رییس جمهوری غایب مجلس بودند و باید مشخص شود این آقایان در این مراسم مهم کجا بودند.
«سید غنی نظری خانقاه» در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی و در تذکری گفت: در مراسم تحلیف رییس جمهوری که روز ۱۴ مردادماه برگزار شد، ۲۵ نماینده مجلس غایب بودند. مگر مهمتر از این روز، روز دیگری هست که آقایان در مراسم تحلیف غیبت داشتند.
نماینده مردم خلخال و کوثر افزود: بیشتر این نمایندگان مدعی انقلابی‌گری هستند ولی برخی از این آقایان را در طول یک سال گذشته چهار بار هم ندیدم. از طرفی با یکی از این نمایندگان که مسوولیت کلیدی هم در مجلس دارند کاری داشتم ولی سرانجام موفق به دیدن ایشان نشدم.
وی ادامه داد: به «محسن دهنوی» عضو هیات رییسه مجلس اعلام کردم که ایشان در مجلس حضور ندارند چرا اسم وی را به عنوان غایب اعلام نمی کنید که گفت ایشان از رییس مجلس مجوز دارد.
نظری خانقاه بابیان اینکه برخی از نمایندگان در مجلس احساس می‌کنند که نماینده‌تر هستند، گفت: از شما نمایندگان می‌خواهم اجازه ندهید این احساس نماینده‌تر بودن در مجلس پرورش داده شود. اسامی همه نمایندگانی که غایب هستند باید در صحن مجلس قرائت شود و پیامک‌های مختلفی هم دریافت کردم که این ۲۵ نماینده در روز تحلیف کجا بودند.
«محمدباقر قالیباف» در پاسخ به تذکر «نظری خانقاه» گفت: برخی از نمایندگان ممکن است  کسالت و مریضی داشته باشند که اگر حتی اگر در روز تحلیف غایب باشند، عدم حضور آنها قانونی است و ما نباید معترض به این عدم حضور باشیم. اما اگر نماینده‌ای به طور غیرقانونی غایب است، این خلاف است که حتما آقای دهنوی ثبت و حتما اعلام می‌کنند.
رییس مجلس شورای اسلامی افزود: البته برخی از نمایندگان هم ممکن است در همان روز ماموریت یا کاری داشته باشند و این افراد به صورت مرتب درگیر کار هستند و آیین نامه داخلی این اجازه را به آنها می‌دهد. اما خارج از آیین نامه هیچ تفاوتی بین نمایندگان نبوده و نباید باشد و اگر موردی است به بنده اعلام کنید و من حتما پیگیری می‌کنم.

  • نویسنده :
  • منبع : ایسنا