19 دی: سخنگوی جنبش انصارالله یمن گفت: روابط با ایران بسیار مهم و ارجمند است و ما برای حمایت تهران از مردم یمن قدردانی می‌کنیم.
به گزارش المسیره، «محمد عبدالسلام»  یکشنبه شب افزود: مذاکرات میان ایران و عربستان سعودی باعث کاهش تنش خواهد شد؛ اما آنچه در یمن رخ می‌دهد موضوع داخلی است.
وی با بیان اینکه آمریکا از القاعده و داعش در مأرب حمایت می‌کند، اظهار داشت: جنگ در مأرب بسیار بزرگ است و بسیاری از مناطق این استان که در کنترل نیروهای متجاوز بودند، بازپس گرفته شده است.
سخنگوی انصارالله ادامه داد: فرستاده سازمان ملل متحد به یمن نمی‌تواند خارج از چارچوب سیاست‌های آمریکا، انگلیس، عربستان سعودی و امارات متحده عربی اقدامی کند.
عبدالسلام همچنین اضافه کرد: تلاش‌های عمان در مورد یمن ادامه دارد؛ اما هنوز به نتیجه‌ای نرسیده است.
وی بیان کرد: شکست تجاوز به یمن ثابت شده است و کشورهای متجاوز با بازگشایی فرودگاه، بنادر و رفع محاصره مردم یمن مخالفت می‌کنند.
عربستان از فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور غربی و عربی و با کمک آمریکا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، حملات گسترده‌ای را علیه یمن -فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد.
بر اثر این تجاوز، تاکنون هزاران یمنی کشته شده‌اند و بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، قحطی در این کشور به بزرگ‌ترین فاجعه انسانی در جهان تبدیل شده است.

  • نویسنده :
  • منبع : ایرنا