19 دی: معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش از دریافت مجوز جذب ۵۰ هزار نیرو در آموزش و پرورش برای سال جاری از دو طریق کنکور سراسری و آزمون استخدامی خبر داد و گفت: علاوه بر این کمتر از ۱۰ هزار مجوز استفاده نشده از سال قبل داریم که به این آمار اضافه می شود.
علی الهیار ترکمن در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت ساماندهی نیروی انسانی برای سال تحصیلی پیش رو اظهار کرد: مجور صادر شده از سوی سازمان اداری استخدامی برای جذب نیرو در سال جاری ۵۰ هزار مورد است که ۲۵هزار مجوز مربوط به جذب دانشجو معلم برای دوره چهارساله از طریق کنکور سراسری و ۲۵ هزار مجوز مربوط به جذب فارغ التحصیلان دانشگاههای دیگر مطابق ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان است.
وی افزود: اطلاعات استخدامی در اختیار سازمان سنجش قرار گرفته تا بارگذاری و دفترچه استخدامی را منتشر کند. علاوه بر این کمتر از ۱۰ هزار مجوز استفاده نشده از سال قبل داریم که به این آمار اضافه می شود.
معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش درباره میزان خروجی نیروها و تعداد بازنشستگان سال جاری نیز اظهار کرد: شمار آنها که تا اسفند ماه به بازنشستگی می رسند بالاست، اما با استفاده از ظرفیت های ماده ۱۰۳ قانون خدمات کشوری می‌توانند خدمتشان را استمرار دهند. با توجه به اجرای رتبه بندی، خیلی ها خودشان درخواست بازنشستگی نداده‌اند و توصیه ما این است که امسال و سال بعد اگر همکاری شرایط ادامه خدمت دارد، درخواست بازنشستگی ندهد زیرا رتبه بندی به هرشکلی، تصویب و اجرا می شود و اثرات خوبی دارد.
الهیار اضافه کرد: اما شمار آن دسته که بازنشستگی شان قطعی شده و حکم بازنشستگی شان اول مهر صادر می شود، حدود ۲۲ هزار نفر هستند.
وی درباره وضعیت کمبود نیرو در این وزارتخانه گفت: کمبود نیروی مورد نیاز همان ۱۹۷ هزار نفر که با سازمان اداری استخدامی تفاهم کردیم و هنوز برقرار است. البته برای امسال ۶۰ هزار مجوز جذب نیرو گرفته ایم. پکیج جذب و ساماندهی نیروی انسانی را هم طبق روال سال گذشته تکمیل می کنیم. تعدادی از فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان هم امسال فارغ التحصیل شده و از مهرماه وارد سیستم می شوند.

  • نویسنده :
  • منبع :