19 دی: رییس جمهوری پس از جلسه اضطراری ستاد کرونا به ریاست وی با توجه به تشدید وضعیت بیماری کرونا در کشور و افزایش شیوع و ابتلا در روزهای گذشته، دستورات فوری برای مقابله و مهار کرونا صادر کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رسانی ریاست جمهوری، پس از بازدید روز سه شنبه آیت الله سید ابراهیم رئیسی از یکی از مراکز تزریق واکسن و نیز بخش کرونای بیمارستان امام خمینی(ره) تهران، جلسه اضطراری ستاد کرونا به ریاست رییس جمهوری برگزار شد.
آیت الله رئیسی در این جلسه پس از استماع گزارش اعضای ستاد، با توجه به تشدید وضعیت بیماری کرونا در کشور و افزایش شیوع و ابتلا در روزهای گذشته، دستورات فوری برای مقابله و مهار کرونا صادر کرد.
تامین فوری اقلام درمانی بالاخص سرم و اکسیژن، بازنگری در پروتکل های بهداشتی و تعیین ضمانت اجرا برای آن، تمهید واردات واکسن به میزان مورد نیاز به منظور قطع زنجیره انتقال تا قبل از آغاز فصل سرما، تامین بدون محدودیت ارز برای واردات واکسن از جمله دستورات مهم رئیس جمهور در این جلسه بود.
سازماندهی جدید ظرفیت های مردمی و نیروهای مسلح برای ارائه خدمات درمانی و اقدامات پیشگیرانه، بازطراحی و ارتقای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی و اجرای آن، چند شیفته شدن مراکز تزریق واکسن به منظور پیشگیری از ازدحام و تسریع در انجام واکسیناسیون، اولویت در پرداخت مطالبات معوقه کادر درمان و افزایش نیروی انسانی کادر درمان با استفاده از ظرفیت دانشجویان دانشکده های پزشکی و پرستاری و نیروهای داوطلب مردمی از دیگر دستورات آیت الله رئیسی در جلسه اضطراری ستاد کرونا بود.
همچنین در این جلسه مقرر گردید به منظور کنترل پیک پنجم کرونا، قرارگاه مبارزه با کرونا جزییات تعطیلات هفته آتی را بررسی و جهت تصویب، پیشنهاد نماید.
گفتنی است کمیته ویژه مقابله با کرونا که با دستور روز شنبه رییس جمهوری تشکیل شده است، طرح جامع تحول در نحوه مقابله با ویروس کرونا شامل راه حل های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت را به ستاد ملی کرونا ارائه خواهد کرد.

  • نویسنده :
  • منبع :