19 دی: وزارت خدمات اورژانسی روسیه روز پنجشنبه اعلام کرد که یک بالگرد می‌– ۸ این کشور درحالی که ۱۳ جهانگرد به همراه داشته است در شرق روسیه در منطقه کامچاتکا به داخل دریاچه "کوریل" سقوط کرده است.
به گزارش روز پنجشنبه از "اسپوتنیک"، وزارت خدمات اورژانسی روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: در ساعت ۲۴:۵۰ دقیقه (به وقت مسکو) روز ۱۲ اوت اخباری مربوط به سقوط یک بالگرد می‌– ۸ به داخل دریاچه کوریل واقع در پارک محافظت شده کورونوتسکی به دست آمد.  
در ادامه این بیانیه آمده است: اطلاعات اولیه نشان می‌دهد که در این بالگرد ۳ خدمه و ۱۳ مسافر حضور داشته‌اند. نیروهای امدادگر در حال آمادگی برای اعزام به منطقه هستند.  
هنوز اطلاعات بیشتری در مورد سرنوشت مسافران این بالگرد منتشر نشده است.  
اطلاعات از حادثه بالگرد "می-هشت" سقوط کرده در دریاچه ای در خاور دور روسیه حاکی از زنده ماندن هشت نفر از ۱۶ سرنشین این بالگرد است.
وزارت موقعیت های اضطراری روسیه روز پنجشنبه اعلام کرد: بالگرد حامل ۱۳ گردشگر و ۳ خدمه در دریاچه کوریل در محدوده طبیعی حفاظت شده کرونوتسکی در شبه جزیره کامچاتکا (در خاور دور روسیه) سقوط کرده است.
این حادثه ساعت ۹ و ۵۰ دقیقه بامداد روز پنجشنبه به وقت محلی (حدود ساعت یک بامداد به وقت مسکو) رخ داد و بالگرد داخل دریاچه سقوط کرده و اینک در عمق ۱۳۵ متری در نزدیکی جزیره ای به نام «سرچه آلیادا» قرار دارد.
امدادگران پس از چند دقیقه از سقوط بالگرد با دو قایق به محل حادثه شتافته و هشت سرنشین بالگرد را از آب نجات دادند.
از سرنوشت هشت تن دیگر از سرنشینان بالگرد سقوط کرده اطلاعی در دست نیست.  

  • نویسنده :
  • منبع : ایرنا