19 دی: مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به رگبار و رعدو برق در برخی نقاط کشور، از کاهش نسبی دما و آسمانی صاف در غالب نقاط کشور طی هفته آینده خبر داد.
صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: رشد ابر، گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت طی امروز و فردا (۲۱ و ۲۲ مرداد)  در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، اردبیل، زنجان، ارتفاعات رشته کوه البرز در استان‌های قزوین، البرز، تهران و همچنین در برخی نقاط هرمزگان، جنوب استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و فارس به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب ‌پیش‌بینی می‌شود.
وی در ادامه ضمن بیان اینکه شنبه (۲۳ مرداد) در اکثر مناطق کشور آسمانی صاف همراه با وزش باد مورد انتظار است، گفت: طی این روز تنها در مناطقی از شمال غرب کشور، ارتفاعات البرز مرکزی، برخی نقاط هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان و جنوب شرق فارس به‌ویژه در ساعات بعدازظهر رشد ابر، گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید انتظار می‌رود.
به گفته مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، یکشنبه و دوشنبه (۲۴ و ۲۵ مرداد) در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، اردبیل، مازندران، گیلان، شمال سمنان و ارتفاعات شرقی استان تهران افزایش ابر و رگبار ‌پراکنده رخ می‌دهد. همچنین در سایر مناطق کشور آسمان آفتابی خواهد بود.
ضیاییان با اشاره به افزایش نسبی دما در جنوب غرب و جنوب کشور طی دو روز آینده، اظهارکرد: از ابتدای هفته آینده در غالب نقاط کشور کاهش نسبی دما ‌پیش‌بینی می‌شود که کاهش دما در شمال شرق کشور و سواحل دریای خزر طی روزهای یکشنبه تا سه‌شنبه (۲۴ تا ۲۶ مرداد) حدود ۴ تا ۶ درجه خواهد بود.
وی ادامه داد: طی ‌پنج روز آینده در برخی نقاط شمال شرق و شرق کشور به‌ویژه در منطقه زابل وزش باد شدید رخ می‌دهد که گاهی با خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا همراه خواهد بود. همچنین در ساعات بعدازظهر روزهای شنبه و یکشنبه (۲۳ و ۲۴ مرداد) در جنوب غرب کشور به سبب وزش باد شدید در برخی نقاط احتمال تشکیل گردوخاک وجود دارد.
مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۲۲ مرداد) صاف همراه با وزش باد، در ساعات بعدازظهر قسمتی ابری و در اواخروقت همراه با وزش باد شدید با حداقل دمای ۲۷ و حداکثر دمای ۳۸ سانتیگراد و طی روز ‌شنبه (۲۳ مرداد) نیز صاف تا قسمتی ابری و همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۷ و حداکثر دمای ۳۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.
ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۲۱ و ۲۲ مرداد) اهواز با بالاترین دمای ۴۹ و ۵۰ درجه سانتیگراد گرمترین و اردبیل با بیشینه دمای ۳۱ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان‌های کشور هستند.

  • نویسنده :
  • منبع :