19 دی: علی سلیمانی ظهر امروزجمعه 22 مرداد ماه در شرایطی به خانه ابدی بدرقه شد که دخترش "صبا" از همگان خواست از مراسم خاکسپاری او، شادی و امید را به یادگار ببرند چراکه همواره او امیدبخش و شادی بخش بود.
علی سلیمانی، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون لحظاتی پیش با روضه خوانی آذری و فارسی و سخنان کوتاهی از دخترش در قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) در کنار مجید فروغی (هنرمند نمایش های آیینی سنتی) به خاک سپرده شد.
مراسم خاکسپاری او با سخنانی از سید جواد هاشمی آغاز شد. هاشمی از عشق پدر علی سلیمانی و علاقه خود او به حضرت علی (ع) سخن گفت. 
او گفت: این لحظه برای ما سخت و غم انگیز است ولی برای علی چنین نیست. بارها دخترش صبا به من می گفت پدرم خیلی آرام است و آرامش او به من منتقل می شود. از شما هم می خواهم آرامش داشته باشید چراکه آرامش شما به او منتقل می شود.
بعد از اجرای یک قطعه روضه خوانی آذری، صبا دختر علی سلیمانی در سخنانی گفت: پدرم با اسم علی به دنیا آمد و با عشق او زیست و هم قدم شد تا خدا. من صدای سلامی را که پدرم به حضرت علی داد را شنیدم. شنیدم که او می گفت: "به خدای کعبه رستگار شدم."
او خطاب به پدرش ادامه داد: امروز تن تو بذر می دهد. ما بدن تو را به خاک می سپاریم و در زمین می کاریم تا سبز شوی و سبز بمانی.
دختر علی سلیمانی از طرف مادرش که به دلیل تاثر شدید امکان سخن گفتن نداشت، از همه ابراز همدردی‌هایی که در این دو روز تسلی خاطر آنان بوده، قدردانی کرد. 
او با اشاره به شرایط بحرانی کرونا و شمار قربانیان این ویروس اضافه کرد: شرایط جامعه دردناک است. قطعا افراد شبیه ما بی شمار هستند. در سالن تدفین کسانی زیادی مانند من جسم پدر را به خاک سپرده اند ولی می دانند که روح پدران شان در کنارشان است.
صبا سلیمانی با یادآوری اینکه پدرش همواره امیدوار و پر انرژی و شاداب بوده است، اضافه کرد: اگر در سختی‌ها بمانیم هنر است. زندگی با همه دشواری ها ادامه دارد. خوب باشید و خوب بمانید. اگر  می خواهید پدرم مثل همیشه آرام و شاد باشد، از اینجا شادی و امید را به یادگار ببرید. او همیشه به امیدبخشی ایمان داشت حتی وقتی این کار سخت بود.
او شعری را به یاد پدرش خواند و از جانب پدرش از همگان حلالیت خواست.
سید جواد هاشمی هم در بخش دیگری از این مراسم گفت: می خواستم از مسئولان درخواستی کنم که نمی کنم، ولی امیدوارم غم از دست دادن رفقای مان در پروژه های هنری کم شود.
پیکر علی سلیمانی با نواختن سنج به سمت خانه ابدی اش بدرقه شد.
به گفته هاشمی، جمعی از بازیگران و کارگردانان، اهالی موسیقی و هنرهای تجسمی و مدیران هنری در این مراسم شرکت داشتند.
مراسم تشییع پیکر علی سلیمانی
علی سلیمانی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون به دلیل ابتلا به کرونا در سن 50 سالگی درگذشت.
با وجود هشدارها مبنی بر شیوع کرونا، جمعیت قابل توجهی در این مراسم حضور داشتند.
سید جواد هاشمی بارها برای فاصله گذاری برای وضعیت کرونا به حاضران هشدار دادند.
در بخشی از مراسم مداحی علی سلیمانی در فیلم "تنگه ابوقریب" توسط مداح حاضر بازخوانی شد. 
از جمله آثاری که علی سلیمانی به ایفای نقش پرداخته است می توان به فیلم های سینمایی چون "بی پولی"، "نجات یافتگان"، "قارچ سمی"، "خاله سوسکه" و..... اشاره کرد و از جمله آثار تئاتری اش هم باید از کارگردانی و بازیگریش در دو اثر به نام «مردی در آینه» و «مکعب» نام برد.
علی سلیمانی در تئاتر های "خنکای ختم خاطره" ، "چشم به راه میرغضب"، "عزیز مایی" ، "ترن" ، "شکار روباه" و نمایش اجرا نشده "روز حسین" و... هم به ایفای نقش پرداخته بود. 
از جمله مجموعه های تلویزیونی این هنرمند می توان به "وضعیت سفید"، "پایتخت 4" ،"  و "سقوط یک فرشته"، "داستان یک شهر" و... اشاره کرد.

  • نویسنده :
  • منبع :