19 دی: رئیس بخش مراقبت‌های ویژه کرونای بیمارستان امام رضا(ع) مشهد گفت: دوره نهفتگی ویروس دلتا یک روز است. کرونا مانند زامبی است تا وقتی در خیابان باشید همه مبتلا می‌شوند.
دکتر علیرضا صداقت در این خصوص، اظهار کرد: اوضاع خوب نیست شرایط کرونا بسیار ناگوار است، اما وقتی به خیابان‌ها می‌روم، احساس می‌کنم در خیابان‌ها کرونا نیست و فقط در بیمارستان امام رضا (ع) و بیمارستان قائم کرونا است. همشهریان کرونا بسیار جدی است.
وی افزود: از ۲۷ بیمار کرونایی که روز گذشته ویزیت کردم، به دلایلی مبتلا شده بودند که می‌توانستند انجام ندهند؛ دلایلی که ربطی به دولت و مسئولان هم ندارد. عروسی، مولودی، سفر و ... . یکی از بیماران مبتلا به کرونا خانم بارداری بود که فرزند دو قلو خود را از دست داد و اکنون در بخش مراقبت ویژه بستری  است. او در یک مهمانی زنانه مبتلا شد.
مدیر بخش مراقبت‌های ویژه کرونای بیمارستان امام رضا(ع) مشهد ادامه داد: همشهریان عزیزم نمی‌دانم اشکال کار کجاست؟ من با مسئولان صحبت کردم، اکنون قصد دارم با مردم صحبت کنم.
صداقت گفت: آیا مهم است که بدانیم اشکال کار از کیست؟ مسئول مقصر است یا مردم. در حال حاضر شبیه لشکری که در جنگ محاصر شده است، هستیم. چه اهمیتی دارد اشتباه از فرمانده، سرباز یا من است. باید دست به دست هم دهیم تا از این شرایط بیرون بیایم. مسئولان نیز باید وارد کار شوند، اگر قرار است شهر تعطیل یا محدودیت‌ها بیشتر شود، انجام دهند. شرایط بیمارستان امام رضا (ع) و بیمارستان قائم نشان می‌دهد که حتی یک ساعت هم دیر است. باید جلوی حجم ورود این تعداد بیمار مبتلا به کرونا به بیمارستان‌ها گرفته شود. 
رئیس بخش مراقبت‌های ویژه کرونای بیمارستان امام رضا(ع) مشهد اضافه کرد: همشهریان عزیز به کمپین مردمی همیار سلامت ملحق شوید و مسئولیت اجتماعی را رعایت کنید. در خیابان‌ها رفت‌وآمد نکنید، سفر نروید از مهمانی‌ها و دورهمی‌ها پرهیز کنید و تا دو هفته دیگر فقط برای مسائل اورژانسی از خانه خارج شوید. 
وی تاکید کرد: دوره نهفتگی ویروس دلتا یک روز است. کرونا مانند زامبی است تا وقتی در خیابان باشید، همه مبتلا خواهند شد. اوضاع بد است و تیم درمان در مضیقه هستند. درمان کرونا در بیمارستان نیست بلکه درمان کرونا پیشگیری است. فقط دو هفته نیاز است تا بتوانیم از این اوضاع خارج شویم.

  • نویسنده :
  • منبع : ایسنا