19 دی: رئیس جمهور لبنان با حضور در جمع هیاتی از جوانان این کشور به شایعاتی که طی روزهای اخیر درباره سلامتی وی رواج یافته بود پایان داد و طی سخنانی گفت: دولت آینده بدون توجه به حجم موانع باید مسئولیت‌های کامل خود در مواجهه با مشکلات را بر عهده بگیرد.
به گزارش تلویزیون لبنان، «میشل عون» رئیس جمهور این کشور امروز (شنبه) در دیدار با گروهی از جوانان در کاخ بعبدا اظهار داشت: تشکیل دولت آینده در دستور کار است و تصمیم قاطع من است که دولت بدون توجه به حجم موانع باید مسئولیت‌های کامل خود را در مواجهه با مشکلات به عهده بگیرد. 
وی افزود: شرایط دشواری که لبنان در نتیجه سیاست‌های مالی غلط پشت سر می‌گذارد، به هیچ وجه نمی‌تواند عزم ما برای حرکت رو به جلو جهت معالجه پیامدهای آن‌ها را از بین ببرد. 
رئیس جمهور لبنان با بیان اینکه مسیر تشکیل دولت آینده مشخص است، افزود:  امیدوارم به زودی دود سفید بیرون آید و دولتی تشکیل شود که بتواند بارهای لازم را برای مقابله با انباشت بحران‌ها که لبنانی‌ها را ناراضی کرده است، بر دوش بکشد. 
عون اظهار داشت: هرگونه موضع یا تصمیمی اصلاح طلبانه ما را با موانع زیادی روبرو می‌کند که هدف آن‌ها چیزی جز چوب لای چرخ گذاشتن اهدافی نیست که اکنون در سطح ملی و بین المللی برای همه آشکار شده است. 
وی ادامه داد: تصمیم قاطع من این است که مسئولیت‌های کامل خود در مواجهه با مشکلاتی که برایم مهم نیست چقدر بزرگ است و اینکه برخی افراد برای فرار از انجام وظایف بعدی از آن‌ها به عنوان بهانه استفاده می‌کنند را بر عهده بگیرم.  
سخنان امروز «میشل عون» رئیس جمهور لبنان در حالی بیان شد که طی روزهای گذشته شایعاتی درباره وضعیت سلامتی وی منتشر شده بود. 
در این پیوند دفتر اطلاع رسانی ریاست جمهوری لبنان امروز (شنبه) این اخبار را جعلی و در چارچوب شایعات نادرستی دانست که هر از گاهی با هدف سردرگمی منتشر می‌شود.  
دفتر اطلاع رسانی ریاست جمهوری لبنان با تکذیب این اخبار اعلام کرد که وضعیت جسمانی میشل عون خوب است و وی به کار معمول خود در کاخ بعبدا ادامه می‌دهد. 
خاطرنشان می‌شود نمایندگان مجلس لبنان چهارم مرداد «نجیب میقاتی» را به عنوان نخست وزیر مامور به تشکیل کابینه انتخاب کردند.  
پیش از این سعد حریری نخست وزیر مامور به تشکیل کابینه انتخاب شده بود اما پس از هفت ماه، ۲۴ تیر امسال از این مسئولیت کناره گیری کرد. 
منابع آگاه ۱۴ مرداد از اختلاف "نجیب میقاتی" و "میشل عون" رئیس جمهوری لبنان درباره روند تشکیل کابینه این کشور خبر دادند. 
پیشتر منابع آگاه در گفت و گو با روزنامه اللواء درباره اختلاف عون و میقاتی گفتند که رئیس جمهوری لبنان بر اصل چرخشی بودن پست‌های وزارت کشور، خارجه، دارایی و دفاع اصرار دارد، اما نجیب میقاتی، نخست وزیر مکلف با این مساله مخالف است. همچنین میشل عون می‌خواهد مشاورانش "سلیم جریصاتی" به عنوان وزیر دادگستری و "جان سلوم" به عنوان وزیر کشور تعیین شوند، اما میقاتی این درخواست را رد کرده است. 

  • نویسنده :
  • منبع : ایرنا