19 دی: وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که هشت خدمه و سرنشین هواپیمای روسی ویژه اطفاء حریق در جریان سقوط در ترکیه کشته شدند.
وزارت دفاع روسیه عصر شنبه در بیانیه خود خاطرنشان کرد که هواپیما از نوع بی-۲۰۰ بود و هیچ یک از هشت نفر افراد واقع در آن در سقوط هواپیما زنده نماندند.
این هواپیما در هنگام فرود در نزدیکی شهر آدانا سقوط کرده است و در آن هشت نفر از جمله پنج نظامی روس و سه تبعه ترکیه که کانون های آتش سوزی جنگلی را نشان می دادند کشته شدند. 
خبرگزاری روسی اسپوتنیک اعلام کرد که هواپیما در اطفاء حریق منطقه قهرمان مرعش شرکت داشت و ازتباط با آن مدتی پس از آغاز خاموش کردن آتش قطع شد و هواپیما نتوانست پس از بارگیری آب ارتفاع گرفته و به صخره برخورد کرد.
به گزارش ایرنا به نقل از ینی شفق، به گفته سازمان اطفای حریق ترکیه، هواپیمای اطفای حریقی که جهت مهار آتش‌سوزی‌های جنگلی در «قهرمان مرعش» به منطقه اعزام شده بود، سقوط کرده است.
دراطلاعیه اولیه این سازمان، به سرنوشت خلبان این هوایپما هیچ اشاره ای نشده بود.
در جریان آتش سوزی‌ جنگل‌های ترکیه که از ۲۸ ژوئیه آغاز شده و همچنان ادامه داد، ده‌ها نفر جان خود را از دست داده‌ و یا زخمی شده‌اند.
شدت آتش‌سوزی‌ها در جنگل‌های ترکیه تا حدی است که از سوی کشورهای مختلف از جمله ایران،‌ روسیه و جمهوری آذربایجان نیرو و تجهیزات برای مهار این آتش‌سوزی‌ها اعزام شده است.
روسیه حدود یک هفته پیش به درخواست رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه ۱۱ فروند هواپیما و بالگرد برای اطفاء آتش سوزی های جنگلی به این کشور اعزام کرد.  
از بیست و هشتم جولای بیش از یکصد آتش سوزی گسترده در مناطق جنگلی جنوب و غرب ترکیه رخ داده است. در حالی که آتش سوزی منجر به نابودی خانه ها و مزارع زیادی شده، هزاران نفر از ساکنان مناطق آسیب دیده به مناطق امن منتقل شده‌اند.

  • نویسنده :
  • منبع :