19 دی: مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور، ایجاد اردوگاههایی برای پذیرش آوارگان و مهاجران جدید افغانستانی را تکذیب کرد.
مهدی محمودی، در گفت و گو با ایسنا، ضمن تسلیت ایام محرم و فرارسیدن ایام سوگواری سالار شهیدان اظهار کرد: اخیرا شایعات و اخباری از کشور افغانستان به گوش می رسد مبنی بر اینکه جمهوری اسلامی ایران، اردوگاههایی را برای پذیرش آوارگان و مهاجران جدید افغانستان مهیا کرده است که این موضوع اساسا تکذیب می شود و نباید مردم افغانستان به این شایعات توجه کنند.
به گفته وی، توجه به این شایعات ممکن است منجر به آوارگی مردم افغان شود، البته ما احساس می کنیم چنین فضایی برای آمدن به سمت ایران جهت اقامت در اردوگاه آوارگان، در افغانستان وجود ندارد. امیدواریم شرایط و فضا به گونه ای باشد که مردم افغانستان در صلح و ثبات و آرامش و امنیت بتوانند در کشور خود به زندگی بپردازند.
مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور، ادامه داد: تعدادی از مهاجرین که در روزهای گذشته وارد کشور شده بودند، با توجه به شرایط حاکم در افغانستان به کشور خود بازگشته اند.
محمودی در پایان اظهار امیدواری کرد که پناهندگان و مهاجرانی که از 40 سال گذشته در جمهوری اسلامی ایران مهمان ما هستند به زودی بتوانند عزتمندانه به کشور خود بازگردند و ما شاهد آوارگی یا بی‌جا شدگی هیچ یک از مردم شریف افغانستان نباشیم و این مردم بتوانند در شرایط ثبات و همبستگی زندگی کنند.

  • نویسنده :
  • منبع :