19 دی: نیروی هوایی آمریکا اعلام کرد بقایای جسد یک شهروند افغان در ارابه فرود هواپیمای آمریکایی که روز دوشنبه از فرودگاه کابل پرواز کرده بود، کشف شده است.
به گزارش روز چهارشنبه از "ویک"، هواپیمای ترابری سی ۱۷ آمریکا پس از ورود گروه طالبان به کابل از فرودگاه بین المللی حمید کرزای این شهر پرواز کرد.  
صدها شهروند افغانستان با امید سوار شدن بر این هواپیما دور آن جمع شده بودند حتی تعدادی خود را از بدنه آن هنگام سرعت گرفتن بر روی باند فرودگاه آویزان کرده بودند.  
نیروی هوایی آمریکا در بیانیه‌ای مدعی شد: خدمه هواپیمای سی ۱۷ که با اوضاع امنیتی درحال تغییر مواجه شده بودند، تصمیم گرفتند هرچه زودتر با این هواپیما پرواز کنند.  
وقتی که این هواپیما در پایگاه آمریکا در قطر فرود آمد، خدمه بقایای جسد یک افغان را در محفظه ارابه فرود کشف کردند.  
در ادامه بیانیه نیروی هوایی آمریکا آمده است: ما تحقیقات جامعی در این خصوص انجام خواهیم داد تا همه ابعاد آن مشخص شود. به خانواده فرد فوت شده تسلیت می‌گوییم.  
 در تصاویر منتشر شده در رسانه‌های اجتماعی همچنین تصویر سقوط دو نفر از این هواپیمای آمریکایی بر فراز کابل دیده می‌شود.  
مقامات آمریکایی بعدا اعلام کردند، این هواپیما حامل بیش از ۶۰۰ شهروند افغان بوده است.  
بعد از توافق فوریه ۲۰۲۰ آمریکا و طالبان و امضای «توافقنامه صلح» بین دو طرف، روند خروج نظامیان آمریکایی و متحدان این کشور از افغانستان شروع شد. این در حالی است که طی هفته‌های اخیر طالبان موفق به پیشروی در افغانستان و تصرف شهرهای مهم این کشور شد. گروه طالبان روز یکشنبه وارد کابل شد و دولت اشرف غنی در افغانستان سقوط کرد.  
پس از ورود طالبان به کابل هزاران نفر به سمت فرودگاه بین المللی پایتخت افغانستان هجوم آوردند تا ا افغانستان خارج شوند.

  • نویسنده :
  • منبع : ایرنا